کد خبر: ۴۰۱۴۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

حاشیه‌نگاری دیدار ایران - کره جنوبی/ "Who is Hossein"+تصاویر

تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در هفته چهارم مقدماتی جام جهانی 2018 در استادیوم آزادی به مصاف هم رفته‌اند. این دیدار با حاشیه‌هایی همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی که به دلیل همزمانی با تاسوعای حسینی حال و هوای خاصی به خود گرفته بود با صحنه‌های جالب و دیدنی عزاداری عاشقان ابا عبدالله الحسین همراه بود. عاشقان امام حسین در روزی که برای همراهی با ملی‌پوشان ایرانی به استادیوم آزادی آمده بودند، حماسه‌ای بزرگ در شب تاسوعای حسینی رقم زدند.

- در حالی که بازیکنان نیمکت نشین دو تیم ایران و کره جنوبی پیش از بازیکنان اصلی در جایگاه مربوط به تیم های خود مستقر می‌شدند، هواداران ایرانی بار دیگر مشت های گره کرده خود را به بازیکنان این تیم نشان دادند.

- با توجه به حساسیت بسیار بالای این دیدار در نزد هر دو تیم، عکاسان بسیار زیادی در کنار زمین قرار دارند و به صورت متمرکز مشغول عکس برداری هستند.

- با ورود کادر فنی ایران به زمین، هواداران ایرانی کارلوس کی روش را به شدت تشویق کردند و او هم با تکان دادن دست خود جواب ابراز محبت هواداران را داد.

- کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم میزبان، به سمت اولی اشتیلیکه، سرمربی تیم ملی قطر رفت و هر دو مربی همدیگر را در آغوش گرفته و به خوش و بش پرداختند.

- قبل از ورود بازیکنان کره جنوبی به زمین، مسئولان برگزاری این دیدار که متوجه وجود ایرادی در پرچم کشور کره شده بودند، به سرعت پرچم دیگری را جایگزین کردند.

- با نواخته شدن موزیک مربوط به این مسابقات، بازیکنان دو تیم وارد زمین شدند و پس از آن سرود ملی ایران و کره جنوبی نواخته شد.

- در هنگام نواختن سرود ملی ایران، پرچم ۲۰۰۰ متری ایران و دو پرچم ۶۰۰ متری "لبیک یا حسین" و "یا ابوالفضل العباس" به اهتزاز در آمد.

- حدود ۲۰۰ هوادار کره‌ای نیز در شروع بازی در جایگاه مربوط به هواداران این تیم حضور داشتند.

- قبل از شروع این دیدار باز هم هواداران به صورت همزمان شروع به عزاداری و نوحه سرایی کردند.

- هواداران تیم ملی فوتبال ایران که از ساعات قبل از بازی اقدام به عزاداری و تشویق تیم ملی ایران کرده بودند، با شروع بازی همچنان مشغول تشویق تیم ملی هستند.

- در کمتر دیداری هواداران ایرانی اقدام به تشویق و ایجاد سر و صدا کرده‌اند. به نظر می رسد حساسیت بازی و حرکات و اظهارات نه چندان مناسب کره‌ای ها پیش از این دیدار باعث شده هواداران تیم ملی بیشتر از همیشه تیم ایران را تشویق کنند.

- در حالی که کمک داور اول بازی پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود، وحید امیری توپ را وارد دروازه کره جنوبی کرد و همین موضوع باعث خوشحالی هواداران ایرانی شد اما داور به سرعت گل را مردود اعلام کرد.
- اولی اشتیلیکه، سرمربی آلمانی کره جنوبی از ابتدای بازی در کنار خط محوطه فنی تیمش ایستاده اما در سوی مقابل کی روش کمتر به کنار خط می رود و در لحظاتی هم حواد نکونام به او نزدیک می شود و نکاتی را می گوید.
- با گذشت دقایقی از آغاز بازی، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه حاضر شد و بازی را از نزدیک تماشا کرد.

- بلافاصله بعد از گل نخست ایران، پرچم بزرگ ایران بر روی دست ایرانی ها به اهتزاز در آمد. همچنین هواداران به تشویق سردار آزمون پرداختند.

- در هنگام ارسال کرنر از سمت چپ زمین ایران، هواداران ایرانی به محض نزدیکی بازیکن کره به نقطه کرنر، مشت های گره کرده خود را به او نشان دادند.

- در پیشانی طبقه نخست ورزشگاه آزادی، پرچمی با نوشته Who is hossein نصب شده است. 

- کارلوس کی روش، مارکار آقاجنیان و جواد نکونام، به طور همزمان با حضور در منطقه فنی، با بازیکنان صحبت می کنند.

- مصدومیت جزئی بازیکن ایران فرصت مناسبی برای بازیکنان و مربیان هر دو تیم بود تا ضمن نوشیدن آب و نفس گیری، نکات فنی را یادآور شوند.

- اندک هواداران کره جنوبی با تکان دادن پرچم های این کشور و بدون سر و صدا بازیکنان تیمشان را تشویق می کنند.

- آندرانیک تیموریان و چند بازیکن دیگر از ایران از نخستین دقایق بازی مشغول گرم کردن بدن های خود هستند.

- بازیکنان کره جنوبی هم از دقیقه 40 به پشت دروازه خودی رفتند و بدن خود را برای ورود به زمین گرم کردند.

- با پایان نیمه نخست این دیدار هواداران حاضر در ورزشگاه با سینه زنی و همراهی با مداح اهل بیت یاد روز تاسوعا را گرامی داشتند.

- در مراسم نوحه‌سرایی بین دو نیمه این دیدار هشتاد هزار تماشاگر حاضر در استادیوم یک صدا یا حسین می‌گفتند.

- عزاداران حسینی که از ابتدای ورود به استادیوم و پیش از آغاز بازی همراه با مداحان اهل بیت یک صدا به سوگ سرور شهیدان نشسته بودند در بین دو نیمه فریاد یا حسین سر دادند و حسینیه هشتاد هزار نفری ازادی را خلق کردند.

- مداح حاضر در استادیوم آزادی با حضور در مرکز زمین ورزشگاه آزادی به مرثیه سرایی و مدح شهدای کربلا پرداخت.

- در بین دو نیمه مهدی تاج و محمود گودرزی به صورت ایستاده در حال گفت و گو و تماشای ورزشگاه بودند.

- پس از اتمام نیمه نخست، در بین دو نیمه گروه های برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) قصد ورود به زمین و اجرای مراسم را داشتند که مسئولان برگزاری بازی این بار اجازه ورود به آن  ها ندادند چرا که طبق قوانین فیفا و AFC، پس از شروع بازی نباید کنار زمین شلوغ شود و غیر از عوامل برگزاری فرد دیگری حضور داشته باشد.

- محمود گودرزی وزیر ورزش، علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و ... در بین دو نیمه به صورت ایستاده از جایگاه VVIP  ورزشگاه را تماشا می کردند.

- همچنین سردار مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نیز در جایگاه ویژه حضور داشت و در میان هواداران نشسته بود.

- بازیکنان نیمکت نشین کره جنوبی بر خلاف بازیکنان ایران به رختکن نرفتند و در زمین ماندند و بدن های خود را برای ورود احتمالی به زمین گرم کردند.

- هواداران تیم ملی ایران از دقیقه 50 با شعارهایی خواهان زدن گل دوم از سوی شاگردان کارلوس کی‌روش شدند.

- در اوایل نیمه دوم و در لحظه‌ای که توپ به نفع ایران به بیرون از زمین رفته بود، توپ جمع کن ها به صورت همزمان دو توپ را برای احشان حاج صفی پرتاب کردند که همین موضوع موجب عصبانیت کارلوس کی روش شد و داور چهارم او را به آرامش دعوت کرد.

- هواداران تیم ملی ایران هم با شروع نیمه دوم جان تازه ای گرفتند و به شدت شاگردان کی‌روش را تشویق می کنند.

- سرمربی کره جنوبی پس از گل نخست ایران و عقب افتادن تیمش چندین بار به بازیکنانش در نحوه عملکردشان تذکر داد.

- هواداران در ادامه تشویق های خود علیرضا بیرانوند را برای چندین مرتبه مود تشویق و حمایت خود قرار دادند.

- محمد علی نجفی مشاور اقتصادی رئیس جمهور نیز برای تماشای بازی ایران و کره در استادیوم آزادی حاضر شد.

- در پایان دیدار تیم ملی فوتبال برابر کره جنوبی، هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی به احترام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، بدون شادی کردن استادیوم را ترک کردند.

- در خروجی درب غربی و شرقی ورزشگاه ترافیک سنگینی حاکم بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
سلام بر حسین (ع)
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
الان جناب آقای کیروش مشکی تنشونه
در صورتی که اگر ازشون سوال بشه ..................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
درود بر کیروش و بازیکنان عزیز ..
این مربی یک استثناست چه از نظر تعصب یک مربی بیگانه به تیمش و چه از نظر هماهنگی و همدلی با بازیکنان زیر دست اش..
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین