کد خبر: ۴۰۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

بوکوحرام مسئولیت انفجار در نیجریه را بر عهده گرفت

گروه تروریستی بوکوحرام امروز( چهارشنبه) مسئولیت انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شهر مایدوگوری در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه را بر عهده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 این گروه تروریستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک خودروی بمب گذاری شده توسط افراد وابسته به بوکوحرام در مرکز ایالت «بورنو» بوکوحرام مسئولیت انفجار در نیجریه را بر عهده گرفتمنفجر شده است.

این انفجار ساعاتی قبل و بر اثر برخورد یک خودرو حامل مواد منفجره با یک تاکسی در یکی از خیابان های پرتردد شهر «مایدوگوری» مرکز ایالت «بورنو» رخ داد.

حمله امروز گروه تروریستی بوکوحرام، 8 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا،گروه تروریستی بوکوحرام در سال های اخیر این ایالت واقع در شمال شرقی نیجریه را هدف شدیدترین حملات خود قرار داده است. 

مقامات پلیس و بیمارستانی این ایالت با تایید این خبر، تاکید کرده اند تلاش نیروهای مستقر در این منطقه برای بررسی ابعاد دقیق حادثه و انتقال مجروحان به مراکز درمانی ادامه دارد. 

نشریه «وال استریت ژورنال» آمریکا با استناد به یافته های دولت های نیجریه و کامرون و گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر نوشت: گروه تروریستی بوکوحرام تنها در سه سال گذشته بیش از 10 هزار پسربچه را ربوده و آن ها را در اردوگاه های تمرینی برای جنایات فجیع مهیا ساخته است.

هرچند نیجریه طی ماه های اخیر٬ دستاوردهای مهمی در مبارزه با این گروه تروریستی داشته است،اما تحلیلگران معتقدند که به خاطر حمله های انتحاری گاه و بیگاه بوکوحرام، تهدید این گروه تروریستی-تکفیری ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین