کد خبر: ۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۹

تاکید حماس بر نابودی اسراییل

آفتاب‌‌نیوز :  وی گفت به رسمیت شناختن اسراییل چشم پوشی از حقوق فلسطینیان است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا از حماس خواسته اند دست از خشونت بردارد, خلع سلاح شود و از هدف خود برای نابودی اسراییل دست بردارد.

 آنها حماس را تهدید کرده اند که اگر با درخواست های آنان موافقت نکند کمک های مالی خود را به فلسطین قطع خواهند کرد. 

خالش مشعل با رد درخواست های غرب گفته بعد از پیروزی حماس در انتخابات، برخی کشورها سعی کرده اند از طریق فشارهای مالی حماس را تحت فشار قرار دهند ولی عرصه سیاسی را نیز مثل عرصه مقاومت با موفقیت اداره خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: اگر اسراییل خواهان برقراری یک صلح طولانی مدت است حاضریم به آنها مذاکره کنیم. 

مقامات اسراییلی از حماس خواسته اند که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد و دست از تروریسم بردارد. 

مارک رگر سخنگوی وزارت امور خارجه اسراییل در این خصوص گفته است:

اگر حماس تامی شرایط ما را نپذیرد اکثریت گروه های سیاسی در اسراییل حماس را مجددا به عنوان یک گروه تروریستی معرفی خواهند کرد که در این صورت هیج مذاکره ای در آینده ادامه نخواهد یافت. 

ایالات متحده بعلت نگرانی از نزدیکی حماس به ایران و سایر کشورهای منطقه در حال بررسی طرحی است که مقداری از کمک های ایالات متحده را به این کشور ارسال کند. 

یا کوب والز کنسول آمریکا در اورشلیم در این خصوص گفته آمریکا نگران نزدیکی حماس به ایران است و تاکید کرد: آمریکا طرحهایی برای ارسال کمک دارد ولی ما کمک های جدیدی به فلسطین نمی کنیم و اینطور ادامه داد که ما نمی خواهیم وارد شرایطی شویم که کاری را شروع کنیم ولی توانایی به پایان رساندن آنرا نداشته باشیم. 

برنامه ریزی مجدد آمریکا برای ارسال کمک به فلسطین بعد از آن بصورت جدی تری دنبال شد که مشعل در سخنان خود گفته بود: 

رهبران کشورهای غربی باید بدانند که ما ابزار جدیدی در اختیار داریم و طی تماس های که با رهبران کشورهای اسلامی و عربی برقرار کرده ایم این کشورها برای کمک به فلسطین اعلام آمادگی کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین