کد خبر: ۴۰۱۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

دومین شلیک موشک از یمن به ناوشکن آمریکایی/ حمله آمریکا به 3 منطقه نظامی یمن

برای دومین بار در 4 روز اخیر، یک موشک از یمن به سمت یک کشتی جنگی آمریکا شلیک شد اما به هدف اصابت نکرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رویترز افزود: برخی مسؤولان آمریکایی معتقدند که بخشی از این سلاح از سوی ایران ارائه شده است.دومین شلیک موشک از یمن به ناوشکن آمریکایی/ حمله آمریکا به 3 منطقه نظامی یمن

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، آمریکا گفته است این موشک روز چهارشنبه از منطقه تحت کنترل گروه انصار الله (حوثی ها) به سمت ناوشکن نیروی دریایی آمریکا شلیک شده است.

ارتش آمریکا این شلیک موشک را ناکام توصیف کرده است.

دومین شلیک موشک از یمن به ناوشکن آمریکایی/ پنتاگون: در زمان ومکان مناسب واکنش نشان می دهیم

رویترز هم در گزارشی از واشنگتن نوشت: این موشک از مناطق تحت کنترل حوثی های هم پیمان با ایران شلیک شد. این دومین اتفاق از این نوع در 4 روز اخیر است.

روز یکشنبه گذشته هم این ناوشکن از مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن،‌ مورد هدف حمله موشکی قرار گرفت اما موشک به کشتی اصابت نکرد.

رویترز اضافه کرد که مطلع شده موشکی های ساحلی که روز یکشنبه علیه ناوشکن یو اس اس ماسون آمریکا استفاده شد از برد بالایی برخوردار است و این موضوع نگرانی های زیادی را درباره نوع سلاح سنگین که حوثی ها تلاش می کنند آنها را به کار بگیریند برانگیخته است. برخی مسؤولان آمریکایی معتقدند که بخشی از این سلاح از سوی ایران ارائه شده است.

حوثی ها شلیک موشک را رد کردند اما مقامات آمریکایی می گویند شلیک موشک از مناطق تحت کنترل آنها صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا هم گفت که ناوشکن یو اس اس ماسون در پاسخ به یک موشک، از سلاح دفاعی اش استفاده و تیراندازی کرد. موشک شلیک شده به کشتی جنگی اصابت نکرد و هیچ آسیبی وارد نکرد. این کشتی جنگی در شمال تنگه باب المندب قرار داشت.

رویترز ادامه داد: منبع اگاه که خواست نامش در این باره اعلام نشود هم گفت که نشانه هایی وجود دارد که تیراندازی کشتی، دومین موشک مهاجم را سرنگونی کرد.

این اقدام فشارها بر آمریکا را برای واکنش نظامی به حوثی ها ( انصارالله) افزایش می دهد.
پنتاگون گفته است که در زمان مناسب و به شیوه مناسبی پاسخ می دهد.

مقامات آمریکایی به رویترز گفته اند که نشانه های روبه افزایشی وجود دارد که حوثی ها مسوول حادثه روز یکشنبه گذشته بودند.

رویترز افزود حوثی ها از کشتی های کوچکی برای رصد و شناسایی در هدف گیری موشک به سمت کشتی آمریکایی در روز یکشنبه گذشته استفاده کردند.

چند روز قبل از این هم در همین منطقه ،‌نیروهای انصار الله (حوثی ها) توانستند باشیلک موشک از ساحل یمن، یک کشتی نظامی امارات را مورد هدف قرار بدهند.

آمریکا در ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن مشارکت دارد. آمریکا در بخش اطلاعات و شناسایی و هواپیماهای سوخت رسان مشارکت می کند.

حمله آمریکا به 3 منطقه نظامی یمن 

وزارت دفاع آمریکا از حمله ارتش این کشور به 3 منطقه در یمن خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها،‌ این مناطق تحت کنترل دولت حوثی ها ( انصارالله) و نیروهای علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن هستند.

گفته می شود در این حمله 3 رادار نظامی مورد هدف قرار گرفتند.

این حمله در واکنش به حمله موشکی از ساحل یمن به ناوشکن آمریکایی انجام شد. در روزهای یکشنبه و چهارشنبه گذشته دو حمله موشکی ناکام به ناوشکن نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت.

این نخستین حمله آمریکا به مراکز نظامی دولت حوثی ها( انصارالله) و صالح در یمن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
احتمالا همان موشکهای زد ناوی هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین