کد خبر: ۴۰۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

تشریح جزئیات دستگیری تروریست‌ها توسط فرماندار ویژه لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در یک نشست خبری، جزئیاتی از دستگیری عوامل بمب‌گذار و تروریست در این شهرستان طی روزهای اخیر، بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلیل حسنی با تصریح اینکه سربازان امام زمان(عج) طی روزهای اخیر از تحرکاتی خرابکارانه مطلع شده و اقدامات گسترده اطلاعاتی را در تشریح جزئیات دستگیری تروریست‌ها توسط فرماندار ویژه لارستاندستور کار قرار دادند، گفت: قبل از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، این موضوع کشف شده و برخی از عوامل تروریست شناسایی شده بودند.

او با تصریح اینکه خطر این عملیات خرابکارانه که از خارج کشور هدایت می‌شد، تا حدی جدی بود که بنا به تاکید رئیس شورای تامین استان فارس، امکان تعطیل شدن برخی مراسم عزاداری وجود داشت، گفت: هدف تروریست‌ها انجام بمب‌گذاری و اقدامات خرابکارانه در چندین نقطه از شهر لار بود که بیشترین تجمع مردمی را در ایام عزاداری داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اقدامات تامینی و امنیتی دقیق و گسترده‌ای در روزهای اخیر انجام و منجر به دستگیری تمام عوامل تروریست به همراه حدود 100 کیلوگرم مواد منفجره شد، گفت: تمام عوامل دستگیر شده غیرایرانی هستند و برنامه‌های خود را از خارج کشور دریافت کرده و هدایت می‌شدند.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد که در روزهای گذشته یکی از مهمترین اهداف مسئولان، حفظ امنیت شهر به لحاظ روانی بود، گفت: به استناد اعتراف برخی از تروریست‌های دستگیر شده، هدف دو نقطه از شهر لار بود و همین امر نگرانی مسئولان امنیتی و انتظامی را بیشتر می‌کرد لذا با توجه به جدی‌ بودن خطر، تمام نقاط شهرهای و روستاهای شهرستان لارستان توسط نیروهای بسیج و انتظامی با حساسیت کامل تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات حفاظتی در نقاط مورد تهدید با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری شد، گفت: حتی احتمال این خطر وجود داشت که با استفاده از وسایل نقلیه، تروریست‌ها هدف خرابکارانه خود را دنبال کنند لذا حلقه‌های حفاظتی لازم تشکیل و نقاط با دقت ویژه‌ای تحت نظارت قرار گرفت.

حسنی با قدردانی از نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیج، گفت: عصر روز عاشورا، تمام عوامل تروریستی که با هدف انجام اقدامات خرابکارانه به این شهرستان وارد شده بودند، دستگیر شدند.

فرماندار ویژه لارستان، برگزاری مطلوب عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را مدیون تلاش‌های انجام شده توسط تمام عوامل امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، بسیجی و همچنین تدابیر دقیق اندیشیده شده از سوی اعضای شورای تامین شهرستان و استان دانست.

فرمانده سپاه لارستان نیز گفت: توطئه افراد فریب خورده که قصد عملیات تروریستی با هدف ایجاد ناامنی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در لارستان را داشتند در نطفه خنثی شد.

به گزارش ایسنا  سرگرد پاسدار امیر جاهدی فرمانده سپاه لارستان  نیز گفت: با عنایات خاص خداوند متعال و امام زمان (عج) و تلاش‌های شبانه روزی و مخلصانه نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی، بسیجیان و همچنین همکاری مردم شریف لارستان، توطئه افراد فریب خورده که قصد عملیات تروریستی و خرابکاری با هدف ایجاد ناامنی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در لارستان را داشتند در نطفه خنثی شد.

وی با بیان اینکه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در امنیت کامل برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت تامین امنیت پایدار در لارستان بویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، عصر دیروز (چهارشنبه) خبر دستگیری یک گروه تروریستی در استان فارس به همراه 100 کیلوگرم مواد منفجره، به نقل از وزیر اطلاعات، بر روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین