کد خبر: ۴۰۱۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

سیروس معروفی هنرمند و مورخ کردستانی درگذشت

سیروس معروفی مورخ، خوشنویس، موسیقی دان و هنرمند کردستانی و مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان شامگاه چهارشنبه در سنندج در گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
استاد سیروس معروفی به دلیل ناراحتی قلبی و مرگ مغزی در سنندج درگذشت و پیکر این هنرمند امروز پنجشنبه ساعت 10 صبح با حضور سیروس معروفی هنرمند و مورخ کردستانی درگذشتجمعی از مسئولان، هنرمندان و شهروندان در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.

سیروس معروفی در سال 1325 در سنندج بدنیا آمده بود و پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای ادامه تحصیل به تهران رفت و چندین سال در هنرستان های تجسمی و موسیقی پسرانه و دخترانه تدریس کرد، در این مدت در انجمن خوشنویسان نزد استاد کیخسرو خروش به تعلیم و یادگیری خط نستعلیق پرداخت.

به گزارش ایرنا، وی سپس به سنندج بازگشت و درخانه فرهنگ به کار مشغول شده و به یاری خوشنویسان این شهر انجمن خوشنویسان را تاسیس کرد و پس از آن با یاری استادان موسیقی انجمن موسیقی شمشال را بنیان گذاشتند.

استاد معروفی چندین سال از عمر شریفش را در تفحص در زمینه فرهنگ و ادب کردستان و جمع آوری آثار فرهنگی گذراند.

این هنرمند سنندجی، پس از اتمام دانشگاه در رشته علوم سیاسی در سال های 62 و 63 به عنوان مسئول خانه فرهنگ انتخاب و با تعامل با هنرمندان برجسته استان نقش بسزایی در فعالیتهای فرهنگی داشت.

در سال 1365 با جدا شدن سازمان میراث فرهنگی از خانه فرهنگ وی فعالیت خود را به عنوان کارشناس این اداره شروع کرده و از سال 73 تا 75 نیز به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی کردستان فعالیت کرد.

شایان ذکر است پیکر این هنرمند کردستانی به خواسته خانواده وی در قطعه خانوادگی به خاک سپرده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین