کد خبر: ۴۰۱۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

11 کشته در حمله مسلحانه به کمپ آورگان در آفریقای مرکزی

افراد مسلح روز شنبه با حمله به کمپ آوارگان در جمهوری آفریقای مرکزی، 11 نفر را به ضرب گلوله کشتند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از شهر بانگویی، این حمله چند روز پس از کشته شدن 30 نفر دیگر در جریان نزاع فرقه ای در این جمهوری روی داد.

افراد مسلح ناشناس امروز به اردوگاه واقع در 300 کیلومتری شمال شرقی شهر بانگویی (پایتخت) حمله کردند که در جریان آن 10 نفر نیز زخمی شدند.

ماموریت صلحبانی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی (مینوسکا) که حدود 12 هزار صلحبان و نیروی پلیس در این کشور دارد، از اتخاذ تمهیداتی برای تقویت موقعیت خود در اطراف اردوگاه هدف قرار گرفته خبر داد.

روز چهارشنبه نیز 30 نفر در حمله نیروهای یک گروه شبه نظامی به غیرنظامیان در مرکز جمهوری آفریقای مرکزی و درگیری با صلحبانان سازمان ملل کشته و 57 زخمی شدند.

براساس این گزارش، جمهوری آفریقای مرکزی پس از برکناری «فرانسوا بوزیزه» رئیس جمهوری وقت این کشور در سال 2013 از سوی ائتلافی از شورشیان قوم سلکا به ناآرامی کشیده شد که در نهایت حملات تلافی جویانه و موجی از خصومت ورزی و کشتار در این کشور رقم خورد.

درگیری بین مسلمانان و مسیحیان در جمهوری آفریقای مرکزی شمار زیادی از مردم این کشور را بی خانمان کرد.

جمهوری مزبور پس از دو سال جنگ و خونریزی به نظر می رسید روی آرامش را دیده باشد، به طوری که انتخابات سراسری مسالمت آمیزی اوایل سال جاری در این کشور برگزار شد.

اما به رغم حضور هزاران صلحبان سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی، تنش همچنان بالاست و دهها هزار نفر در این کشور بی خانمان هستند و به کمک های غذایی نیاز دارند.

جمهوری آفریقای مرکزی کشوری محصور در مرکز آفریقا است که با چاد در شمال، سودان در شمال شرقی، سودان جنوبی در شرق، جمهوری دمکراتیک کنگو و جمهوری کنگو در جنوب و کامرون در غرب مرز مشترک دارد.

جمهوری آفریقای مرکزی به رغم برخورداری از ذخایر عظیم معدنی و منابع دیگری چون ذخایر اورانیوم، نفت خام، طلا، الماس و کبالت، جزو 10 کشور فقیر جهان محسوب می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین