کد خبر: ۴۰۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

چگونه از اطلاعات خود در شبکه‌های مجازی محافظت کنیم؟

رییس پلیس فتای خراسان‌ جنوبی گفت: در زمان استفاده از شبکه‌های مجازی حساب ایمیل جداگانه‌ای برای ثبت‌نام و یا دریافت ایمیل ایجاد کنید تا در صورت لزوم براحتی بتوانید حساب ایمیل‌تان را متوقف کنید.
آفتاب‌‌نیوز : سید غلامرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ماهیت شبکه‌های اجتماعی یعنی ناشناس بودن کاربران آن و این امر خطراتی را برای استفاده‌کنندگان از آن به همراه دارد که یکی از آن‌ها هدف‌گذاری افراد توسط مجرمان سایبری است.

وی با اشاره به اینکه این ابزار ارتباطی در بسیاری از موارد جایگزین تلفن و ایمیل شده است، افزود: از جمله آسیب‌های این خانه‌های عنکبوتی، افشای اطلاعات شخصی، زورگیری‌ها و کمین اینترنتی، مواجهه با رفتارهای تهدیدآمیز، قرار گرفتن در معرض محتوای نامتناسب با رنج سنی و مواجهه با محتواهایی با مضمون پرخاشگرانه، افراط‌گرایی و نژادپرستانه و یا برخورد با فعالیت‌های تهاجمی و نگرش‌های پر از نفرت است.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی تصریح کرد: تلاش برخی از افراد برای متقاعدسازی یا آزار شما در راستای تغییر عقاید یا ایدئولوژی‌هایتان و پذیرفتن موضع افراطی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن به دلیل ارسال محتوای نامناسب یا توهین‌آمیز از دیگر آسیب‌های شبکه‌های مجازی است.

حسینی ادامه داد: در برخی مواقع در زمان استفاده از این شبکه‌ها، ایمیل‌های فیشینگی که از سایت شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، در واقع شما را تشویق به بازدید از وب سایت‌های نامناسب و کلاهبردار می‌کنند.

وی تصریح کرد: پست‌هایی ارسالی از طرف شرکت‌ها و دوستان که افراد را تشویق به اتصال به لینک‌ها و یا وب سایت‌های نامناسب و کلاهبردارانه کرده، هک افراد، هک حساب و صفحه شخصی و قرار گرفتن در برابر ویروس‌ها یا نرم‌افزارهای جاسوسی در داخل فایل‌های پیوست یا عکس‌ها از خطراتی است که در زمان استفاده از شبکه‌های مجازی با آنها رو به رو هستیم.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از به دام افتادن در خانه‌های عنکبوتی تصریح کرد: اطلاعاتی که در پروفایل و پست‌هایتان منتشر می‌کنید حاوی اطلاعات شماره تلفن، تصویرخانه، محل‌کار، مدرسه و یا آدرس و تاریخ تولدتان نباشد.

حسینی تاکیدکرد: از کدهای کاربری بدون اطلاعات شخصی خود استفاده کرده و از پسوردهای قوی استفاده کنید.

وی ادامه داد: حساب ایمیل جداگانه‌ای برای ثبت‌نام و یا دریافت ایمیل از این سایت‌ها ایجاد کنید تا با این روش به سادگی در هر زمان که می‌خواهید حساب ایمیل‌تان را متوقف کنید.

رییس پلیس فتای استان با تاکید بر اینکه تنها به دوستانتان اجازه چک کردن پروفایلتان را دهید، بیان کرد: بسیاری از شرکت‌ها به صورت روزانه صفحات اجتماعی کارمندان احتمالی یا کارمندان فعلی‌شان را بررسی می‌کنند پس در خصوص مطالبی و اطلاعات پروفایلتان و تصاویری که پست می‌کنید، دقت داشته باشید.

حسینی تاکید کرد: در مورد استفاده صحیح از سایت‌ها یاد بگیرید از ویژگی‌های حریم خصوصی برای محدود کردن دسترسی افراد غریبه استفاده کرده و مراقب افرادی که اجازه اشتراک در شبکه‌تان را به آن را می‌دهید باشید.

وی ادامه داد: گارد خود را در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ شامل؛ درخواست‌های دوستی جعلی و پست‌هایی که از طرف افراد و شرکت‌ها ارسال می‌شود، حفظ کنید.

رییس پلیس فتای استان یادآورشد: اطمینان پیدا کنید که آنتی ویروس به روز و مؤثر و نرم‌افزارهای ضدجاسوسی را دارا هستید و فایروال قبل از آنلاین شدن شما اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دام کلاهبرداران گرفتار شدید، مطمئن شوید که هرگونه مجوز نصب نرم‌افزار را از حساب خود پاک کرده‌اید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین