کد خبر: ۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۱

ارجاع ایران به شورای امنیت از نگاه اعراب

آفتاب‌‌نیوز : ایلاف در گزارش خود آورده است آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم گرفت شورای امنیت را در جریان پرونده اتمی ایران قرار دهد زیرا تهران مضنون به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی است. 

این تصمیم با 27 رای موافق وسه رای مخالف (کوبا ، ونزوئلا وسوریه) وپنج رای ممتنع ( الجزایر ، روسیه سفید ، اندونزی ، لیبی وآفریقای جنوبی) به تصویب رسید.
 
در پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط سه کشور اروپایی فرانسه ، انگلیس وآلمان آمده است : پس از سه سال از عملیات تحقیق فراگیر ، آژانس بین المللی انرژی اتمی همنان از توضیح این مسئله که آیا امکان دارد تلاش های ایران جنبه ای تسلیحات اتمی داشته باشد یا خیر ، عاجز است . 

از سوی دیگر روزنامه لندنی العرب نیز در سایت اینترنتی خود بعد از ظهر امروز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت : یک دیپلمات غربی پیش از ورود به جلسه شورای حکام اعلام کرد ما مواضع را بین خود حل وفصل کرده ایم وبه یک اتفاق نظر جدید بین اتحادیه اروپا ، آمریکا ، روسیه ، چین وبقیه کشورها دست یافته ایم که عبارت است از اینکه در صورت حل وفصل مسئله ایران راه برای ایجاد خاور میانه ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی هموار خواهد شد. 

این سخنان در حالی اعلام می شود که یکی از مسئولین بلند پایه ایرانی اعلام کرد تهران تمامی عملیات بازرسی از مراکز هسته ای خود را متوقف وعملیات غنی سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۴/۱۱/۱۶
0
0
تقریبا" اقدام ظالمانه گزارش پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت از قبل محتمل و قابل پشتیبانی بود زیرا ما به حمایت روسها و چینی ها دلخوش کرده بودیم در حالیکه روسها را نمی توان پایبند به تعهداتشان دانست مسائل تاریخی سنوات گذشته در عهد قجرها شاهد خوبی بر این مدعا میباشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین