کد خبر: ۴۰۳۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

توکلی: می‌توان اختیارات شورای نگهبان را محدود کرد

احمد توکلی در خصوص سیاست‌های کلی انتخابات اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها، چند محور جدید را باز کردند که با آن برخی از شکاف‌ها پر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان در آخر هر دوره، تغییراتی را به نفع خود در انتخابات اعمال می‌کردند، افزود: رهبر انقلاب در سیاست های کلی انتخابات این موضوع را بستند و باعث ثبات در قانون انتخابات شدند، ایشان گفتند که دو سوم نمایندگان باید به این تغییرات رای دهند و به این صورت تغییر قانون را دشوار کردند.

نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: سومین نکته مهم در سیاست های کلی انتخابات این است که نمایندگان پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگی، مصون از تعرض می‌شدند اما رهبر انقلاب فرمودند که ثبات شرایط نیز باید رعایت شود.

توکلی تاکید کرد: به این صورت اخراج نمایندگان حین نمایندگی نیز ممکن می شود و امیدواریم که این امر محقق شود.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص استفساریه نمایندگان مجلس و محدود کردن اختیارات شورای نگهبان گفت: اگر مجلس صلاح ببیند که رفتار شورای نگهبان در انتخابات به شکل خواصی تغییر کند تا جایی که تعارضی با قانون اساسی نداشته باشد، حق مجلس است.

وی اضافه کرد: اما در صورت تعارض با قانون، حق مجلس نیست و این موضوع را شورای نگهبان تشخیص می‌دهد.

به گزارش انتخاب، نماینده سابق مردم تهران افزود: البته ما رهبری داریم که بر همه این موضوع ها نظارت کلی دارد و اگر کسی بخواهد از قدرت خود استفاده نامناسب کند و مسئله مهم باشد، رهبری دخالت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
جناب غيرشفاف در زمان دوره چندين سالگي اين حرفها آ آ بود الان چه شده؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین