آفتابنیوز : ديتر گوسليك درباره جايگاه سينماي ايران در سطح آسيا و جهان و رقباي قدرتمند اين سينما در خاور دور گفت: مقايسه سينماي ايران با ديگر كشورها در اين زمينه اشتباه است، استعدادهاي جديد همه جا بروز ميكند در ايران هم مثل كره جنوبي، آلمان، برزيل و يا هر جاي ديگر، اما مساله اصلي مضامين خاص و سبك زيبايي شناختي فيلمهاي ايراني است كه توجه منتقدان و تماشاگران را به خود جلب ميكند.
وي تصريح كرد: در جشنواره برلين، ما فيلمها را به دليل كيفيت بارز زيباييشناسي انتخاب ميكنيم. نه به اين دليل كه از كشور مشخصي آمدهاند، اصالت، بداعت، نقطه نظرها معيارهاي اصلي انتخاب فيلمها است.
گوسليك درباره فيلمهاي ايراني شركتكننده در اين رويداد گفت: آنچه من در فيلمهاي ايراني دعوت شده به جشنواره برلين 2006 پسنديم اين بود كه هر كدام از اين آثار صاحب سبكي منحصر به فرد بودند در مجموع در جشنواره فيلم برلين 6 فيلم ايراني به نمايش در ميآيد، آفسايد ساخته جعفر پناهي و زمستان است ساخته رفيع پيتز در بخش مسابقه و 4 فيلم ديگر در ساير بخشها
گوسليك افزود: كارگردانان بسياري از سينماي خاص در جهان سربرآورده و به شهرت رسيدهاند، كارگرداناني چون سهراب شهيد ثالث كه براي نمونه در آلمان به كارگرداني سرشناس مبدل شد و فيلم طبيعت بيجان او در سال 1974 جايزه خرس نقره برلين را كسب كرد و يا كارگردانهايي چون امير نادري، عباس كيارستمي، خانواده مخملباف، بهمن قبادي، جعفر پناهي و رفيع پيتز در كشورهاي غربي معروف هستند در طول اين سالها جوايز جشنوارههاي متعددي به سينماي ايران اهدا شده است
گوسليك زماني مجله تايم سينماي ايران را مطمئنترين سراي صنعت هنري در جهان ناميد .