کد خبر: ۴۰۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۲

کاهش 9 هزار میلیارد تومان از بودجه سال 1385

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرنگار پارلمانی ما نماینده تهران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت که این تصمیم نمایندگان ارتباطی به قطعنامه دیروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد. 

وی در مورد تنظیم «بودجه بحران» گفت: هرگونه بودجه بحران یا اضطراری اگر تهیه شود باید به تصویب مجلس برسد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بودجه به هر شکلی و با هر عنوان تهیه شود باید به تصویب مجلس برسد ولی در حال حاضر هیچ گونه دغدغه خاطری برای طرح بودجه اضطراری نداریم. 

مصباحی مقدم به کاهش بودجه پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: این موضوع در حال حاضر دنبال می شود و اتکال بودجه به نفت برای سال آینده را کاهش خواهیم داد. 

نماینده تهران این کار را «یک گام به جلو در بررسی بودجه 85 عنوان کرد و گفت: در صورتی که ضرورت اقتضا کند دولت می تواند تدابیر دیگری نیز داشته باشد که مجلس با آن موافقت خواهد کرد. 

عضو ائتلاف آبادگران در مجلس اظهار داشت: حجم عظیمی از لایحه بودجه مربوط به هزینه های دولت است که اگر نیاز باشد دولت در شرایط فوق العاده می تواند در این هزینه های صرفه جویی کند. 

مصباحی مقدم اضافه کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی جدی نداریم و امیدواریم شرایط همین گونه که هست باقی بماند.
وی افزود: گزارش پرونده ایران به شورای امنیت به معنای تغییر و تحول جدی در مناسبات اقتصادی ما نیست. باید منتظر باشیم ببینیم گزارش بعدی آژانس چه نتیجه ای را به دنبال دارد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وضع اقتصاد ایران را درحال حاضر بسیار بهتر از 27 سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: در شرایط جنگ که به نقطه صفر ارزی رسیدیم توانستیم فشارها را تحمل کنیم. 

نماینده تهران اضافه کرد: امروز هم اگر خدای نکرده بنای تحریم تجاری باشد امکان مقاومت داریم و نیازی به واردات بسیار کالاها مانند مواد غذایی نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین