کد خبر: ۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۹:۴۹
مخبر کمیسیون کشاورزی مجلس تحليل كرد

افزایش قیمت حبوبات و گوشت در روزهاي اخير

آفتاب‌‌نیوز : «عباس رجایی» نماینده اراک در جمع خبرنگاران پارلمانی تصریح کرد: متاسفانه بحثهایی را در جامعه بعضا به صورت غیرکارشناسی توسط افراد مسوول و غیر مسوول مطرح می شود که بازتاب روانی در بازار دارد. 

وی اظهار داشت: توجه بیش از حد به یکسری از محصولات و حمایت از آنها و عدم توجه به برخی محصولات دیگر نیز دلیلی است که چنین موضوعات را ادامه دارد. 

رجایی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای همیشه مشکل بی رویه افزایش یافتن قیمت ها در بخش کشاورزی حل شد و باید اولا تکلیف کشت در کشور معلوم شود و دولت کار برنامه ریزی در ارتباط با خرید انبار داری و قیمت تضمینی و به تشکلهای دولتی خود واگذار کند. 

وی اظهار داشت: در غیر این صورت ما همواره شاهد خواهیم بود که بخش غیر دولتی و خصوصی که در کشاورزی سهم مطلقی را دارد هیچ مسوولیتی در مقابله با گرانی قبول نمی کند به دولت می سپارد. 

نماینده اراک ادامه داد: وقتی به برخی محصولات یارانه اختصاص می دهند و حمایت می کنند نهادهای لازم و کشاورزان رغبت پیدا می کنند به سمت تولید آن محصولات پیش بروند. 

مخبر کمیسیون کشاورزی در مورد گرانی های شب عید گفت: با توجه به مباحث کمیسیون کشاورزی برنامه هایی که سازمان مدیریت و وزارت بازرگانی و کشاورزی دارند بنا است تنظیم بازار در رابطه با محصولات مثل گو سفید، قرمز و میوه ذخیره سازی به اندازه های کافی باشد تا مشکل پیش نیاید و به نظر می رسد نباید مشکل خاصی در ارتباط با گرانی میوه و میزان آن در بازار وجود داشته باشد. 

رجایی ادامه داد: اخیرا دولت تصمیم گرفته واردات میوه هم داشته باشیم و تعرفه آن صفر باشد که در این صورت نباید گرانی و کمبود میوه پیش آید. 

وی اظهار داشت: در کشور ما همیشه در طول تاریخ مشاهده شده که در ایام عید نوروز یک تغییرات قیمت و افزایش وجود داشته که طبق آن نمی توان امکان گرانی را منتفی دانست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین