کد خبر: ۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۰
رئيس هيات مذاكره كننده پارلمان اروپا :

اروپا بزودي راه حل صلح آميز را پيدا مي كند

آفتاب‌‌نیوز : تاگس سايتونگ :‌ شما به تازگي به همراه هياتي از پارلمان اروپا به ايران سفر كرديد ؟ دستاورد شما از اين سفر چيست ؟

آنجليكا بر : دستاورد مهم سفر ما اين بود كه به اين نتيجه رسيديم امكان بحث و گفتگو در زمينه هاي بسيار و مختلف با طرف ايراني وجود دارد . ما پيرامون مسائل هسته اي و حقوق بشر در ايران به گفتگو نشستيم ، همچنين سيگنالهاي مثبتي نيز در خصوص ايجاد يك گروه پارلماني به منظور گفتگوي مستقيم با پارلمان اروپا دريافت كرديم .

تاگس سايتونگ :‌ به نظر مي رسد گفتگوهاي سه كشور اروپايي آلمان ،‌فرانسه و انگليس با ايران درباره پرونده هسته اي اين كشور با بن بست مواجه شده است . شما چه نظري داريد ؟

آنجليكا بر : تا زماني كه گفتگوها انجام مي شود شانس دستيابي به اتفاق نظر در اين زمينه وجود دارد . اين گفتگوها المنتهاي مخصوص سياست اتحاديه اروپايي در قبال ايران است . اين امر همان چيزي است كه ما سعي كرديم در مورد عراق نيز بكار گيريم اما تكروي هاي آمريكا امكان دستيابي به موفقيت را از ما گرفت و ما اكنون شاهد اوضاع اسف باري در اين كشور هستيم .

براي كسب موفقيت در گفتگو با ايران بايد برخي پيشنهادات اقتصادي مطرح شود .

تاگس سايتونگ : اتحاديه اروپايي بارها از ايران خواسته است تا غني سازي اورانيوم را بطور كامل متوقف كند امري كه ايران مدام از آن سر باز مي زند . درهمين اثنا اتحاديه اروپايي با تهديدات نظامي آمريكا و تحريمهاي احتمالي اين كشور مواجه شده است . مسئله را چگونه ارزيابي مي كنيد ؟

آنجليكا بر : ميانجيگري با ايران كار دشواري است اما من معتقدم كه بزودي به راه حلهاي دوستانه و صلح آميزي دست خواهيم يافت . آنچه مهم به نظر مي رسد اين است كه آمريكا بايد كمي موضع خود را تغيير دهد .

تاگس سايتونگ : در صورتيكه ايران از غني سازي اورانيوم چشم پوشي نكند چه راه حل احتمالي به نظر مي رسد ؟

آنجليكا بر : هدف اصلي ما اين است كه ايران برخي فعاليتهاي هسته اي خود را كه بطور مخفي انجام مي داده بپذيرد كه اين امر محقق شده است . در مرحله بايد اين كشور را متقاعد نمود كه داشتن سلاح اتمي به هيچ وجه صحيح نيست .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین