کد خبر: ۴۰۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۹:۴۵

مصباح یزدی یک جهاد به فقه اسلام اضافه کرد

آفتاب‌‌نیوز :  مصباح یزدی در چهارمین همایش پیشکسوتان انقلاب خراسان رضوی در مشهد گفت: در طرح مسائل جهاد می توان در فقه تجدید نظر کرد و اگر فقها اجازه دهند قسمی بر اقسام جهاد افزود. 

وی که در جمع بیش از چهار هزار بسیجی پیشکسوت خراسان رضوی سخن می گفت: انواع جهاد را شامل ابتدایی، دفاعی و جهاداهل بغی برشمرد و افزود: جهاد چهارم دفاع از دین اسلام است. مصباح یزدی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب که بسیار به انقلاب پیامبر اکرم شباهت دارد، خطرهایی متوجه دین شد که پس از رحلت پیامبر نیز سابقه داشت. 

مصباح یزدی با بیان اینکه پس از 10- 20 سال از فتح مکه توسط پیامبر برخی از اصحاب رسول اکرم دچار انحرافاتی شدند اضافه کرد: چنین نیست که اگر کسانی 10-20 سال ایمان آوردند خطری آنها را تهدید نمی کند و انسان تا زنده است و نفس می کشد، خطر انحراف برایش وجود دارد و گذشت 10 -20 سال، هیچ ضمانتی برای آینده ندارد. وی ادامه داد: همچنان که پس از رحلت پیامبر انحرافاتی بوجود آمد پس از رحلت امام خمینی نیز خطر انحراف در جامعه ما وجود داشته و جلوگیری از این انحراف و مبارزه با آن بر فرض تحقق بر همه مسلمانان واجب است. 

وی ادامه داد: باید شبهه افکن ها را شناسایی کرد و به شبهه های آنان پاسخ داد و باید کسانی که برای جامعه فتنه ایجاد می کنند به جامعه معرفی شوند و باید در مورد آنان افشاگری کرد. 

وی در پایان گفت: اگر روزی آمد که چهره منافقین و دشمنان اسلام جز با کشته شدن نمی توان افشا کرد، باید چنین کاری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین