کد خبر: ۴۰۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

درخواست غرامت 40 میلیون دلاری زندانی آمریکایی آزاد شده از ایران

وکیل خسروی تاکنون هیچ اظهار نظری درباره‌ی این شکایت موکلش نکرده است و مشخص نیست که وی بر چه اساسی خواهان دریافت غرامت شده است.
آفتاب‌‌نیوز : یکی از زندانیان آمریکایی آزاد شده علیه ایران شکایت کرده و درخواست دریافت غرامت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نصرت‌الله خسروی رودسری یکی از چهار تبعه آمریکایی که در ماه ژانویه در ایران آزاد شدند، در یک دادگاه فدرال در واشنگتن علیه دولت ایران شکایت کرده و خواستار دریافت بیش از 40 میلیون دلار غرامت شده است.

در دادخواست وی آمده است که نصرالله خسروی در سال 1982 به آمریکا رفته و پناهندگی گرفته است و در سال 2012 به ایران باز می‌گردد. وی سرانجام پس از این که یک‌بار گذرنامه‌اش توسط مقامات دولتی ضبط و باز گرداند، می‌شود در سال 2015 در حالی که قصد داشته از کشور خارج شود بازداشت و زندانی می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، وکیل خسروی تاکنون هیچ اظهار نظری درباره‌ی این شکایت موکلش نکرده است و مشخص نیست که وی بر چه اساسی خواهان دریافت غرامت شده است.

نصرت‌الله خسروی به همراه سه تبعه آمریکایی دیگر که در ایران بازداشت شده بودند در ماه ژانویه هم‌زمان با اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در یک توافق دیگر میان تهران و واشنگتن در ازای آزادی هفت شهروند ایرانی در آمریکا و صدور قرار منع تعقیب و رفع اتهام 21 تن دیگر که اغلب متهم به نقض تحریم‌های ایران بودند، آزاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین