کد خبر: ۴۰۳۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

ششمین روز از جنگ سرنوشت‌ساز موصل/خبرهای خوبی در راه است

آفتاب‌‌نیوز : سرخط آخرین اخبار از ششمین روز جنگ سرنوشت ساز موصل را از نظر می گذرانید:

- نیروهای عراقی روز شنبه وارد شهری نزدیک موصل که تحت کنترل گروه تروریسیتی داعش است، شدند.

- ارتش عراق اعلام کرد «لشکر نهم» وارد شهر حمدانیه، که همچنین به نام های بغدیدا و قره قوش شناخته می شود، شده و پرچم این کشور را بر فراز ساختمان دولت مرکزی برافراشته است ولی نیروها احتمالا همچنان با مقاومت در داخل و اطراف این شهر مواجه هستند.دو افسر لشکر نهم تایید کردند نظامیان، مقر دولت را تصرف کردند و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند.

-  یک مقام عراقی  اعلام کرد دو غیر نظامی  درپی حمله گروه تکفیری صهیونیستی داعش به کارخانه تولید گوگرد ،‌براثر استشمام دود گوگرد جان باختند.

 



- کمیته تحقیقاتی وزارت دفاع عراق برای بررسی ابعاد بمباران مجلس سوگواری زنانه وارد شهر داقوق شد. هواپیمای ناشناس دیروز مجلس سوگواری زنانه را بمباران کرد که بیش از شصت زن و کودک شهید شدند.

- شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود تصریح کرد یگانهای سازمانهای مبارزه با تروریسم و ارتش عراق به طور مشترک عملیات تأمین امنیت منطقه الحمدانیه را در شرق موصل عهده دار شده اند.

- شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد؛ هواپیماهای ائتلاف بین المللی به  فرماندهی آمریکا و با استناد به گزارشهای سازمانهای امنیتی عراق 11 دستگاه خودوری متعلق به داعش را در روستای «منیره» واقع در جنوب موصل منهدم کردند.

- شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد؛ پلیس فدرال عراق 125 خانواده عراقی را که در روستایی در جنوب موصل در محاصره گروه تروریستی داعش بودند، آزاد کرد.این شبکه افزود: نیروهای مبارزه با تروریست عراق نیز با حمایت نیروهای پیشمرگ کُرد به شهر «کرملیس» واقع در شمال موصل حمله کردند.

- ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد یگانهای ارتش در محور شمالی کنترل انبارهای سوخت از توابع نفت شمال واقع در جنوب منطقه فلیفل را تحت کنترل خود در آوردند.این شبکه افزود :نیروهای مهندسی ارتش عراق پس از آزاد سازی شهرستان الحمدانیه از دست گروه تروریستی داعش به پاکسازی این شهر اقدام کردند.

- تلویزیون عراق  اعلام کرد نیروهای امنیتی  شهر کرکوک را تحت کنترل کامل خود درآوردند و بخشی از مقررات  منع آمد و شد در این شهر لغو شد .

- فرمانده عملیات مشترک عراق درباره آزاد سازی منطقه « برطله» از دست تروریستهای داعش  گفت : این منطقه کلید آزاد سازی دیگر مناطق نینوا محسوب می شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه؛ سرلشکر «شغاتی» در مصاحبه ای با این شبکه گفت : این منطقه نماد بزرگ و کلید آزاد سازی دیگر مناطق نینوا از دست گروه تندرو و تروریستی داعش به شمار می رود.

وی از اهالی موصل خواست از روند عملیات آزاد سازی موصل اطمینان خاطر داشته باشند زیرا براساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش می رود.

وی تصریح کرد: نیروهای عراقی اکنون مشغول پاکسازی شهر هستند زیرا گروه تروریستی داعش برای ویران کردن خانه ها در این شهر اقدام به مین گذاری و بمب گذاری کرده است بنابراین نیروهای ما علاوه بر خنثی سازی مسئول تامین امنیت در این شهر را بر عهده دارند تا اینکه ساکنان هراسی نداشته باشند. وی افزود:عملیات خنثی سازی بمب ها و مین ها همچنان ادامه دارد.

 

- نیروهای مشترک عراقی به نزدیکی های منطقه بعشیقه واقع در موصل رسیده اند. به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه؛ نیروهای مشترک عراقی در عملیاتی که از چندین محور برای آزادسازی شهر موصل از دست تروریست های داعش آغاز شده است به نزدیکی های منطقه بعشیقه واقع در  10 کیلومتری موصل رسیده اند.

-  سخنگوی امنیتی نیروهای بسیج مردمی در عراق مطالب نسبت داده شده به وی مبنی بر آغاز عملیات زمینی این نیروها در عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد.یوسف الکلابی گفت: برخی رسانه ها به نقل از من گفتند، عملیات نظامی نیروهای بسیج مردمی در محورهای استقرار خود در قالب عملیات آزادسازی موصل امروز آغاز می شود که این مطلب صحت ندارد.
وی از رسانه ها خواست تا در نقل اخبار و اطلاعات دقت به خرج دهند.

 

- رسانه های عراقی از آزادسازی روستایی در نزدیکی رود دجله از دست گروه تکفیری صهیونیستی داعش خبر دادند.
نیروهای عراقی پس از درگیری شدید با عناصر مسلح گروه داعش، روستای «السفینه» را در نزدیکی رود دجله، از توابع منطقه الشوره در استان نینوا، آزاد کردند.

 - گروه داعش بزرگترین هتل موصل عراق به نام نینوا اوبری را منفجر کرد. گروه تکفیری صهیونیستی داعش هتل بزرگ موصل به نام نینوا اوبری را منفجر کرد.

- ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد؛ یگانهای ارتش و پلیس عراق دو روستای «هراره» و «الرصیف» را آزاد کردند و به سمت منطقه «الشوری» در محور «القیاره» در حال پیشروی هستند.


- افسران عراقی اعلام کردند در حمله گروه تکفیری صهیونیستی داعش به شهر کرکوک 46 نفر کشته شدند که اکثریت آنها را نیروهای امنیتی تشکیل می دهند.

- ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد نیروهای مشترک تکاور و بسیح مردمی عراق در حال پیشروی به سمت منطقه «التبادل التجاری » نزدیک روستای «فلیفل» واقع در شمال موصل  هستند.

- ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد لشکرهای 73 و لشکر 76 ارتش عراق در حال پیشروی به سمت «تلکیف» در نزدیکی موصل هستند.

- مرکز شهرستان حمدانیه در استان نینوی از وجود دعاش پاکسازی شد. نیروهای عراقی پرچم عراق را بر فراز ساختمان فرمانداری حمدانیه بالا بردند .

- عملیات نظامی ارتش عراق برای بازپس گیری منطقه «تلکیف» در شمال موصل از اشغال تروریست های داعش آغاز شد.
سرهنگ محمد الجبوری از فرماندهان ستاد عملیات استان نینوا ( وابسته به وزارت دفاع عراق ) گفت نیروهای امنیتی جمعه شب حملات توپخانه های به منطقه تلکیف را با هدف فراهم کردن مقدمات عملیات زمینی ارتش برای خارج  این منطقه از کنترل  عناصر داعش آغاز کردند .
 سرهنگ الجبوری افزود  نیروهای لشکر 16 ارتش  از اواخر دیشب  حملات شدید توپخانه ای به منطقه تلکیف را آغاز کردند.

-  نیروهای ارتش عراق منطقه تلکیف در شمال موصل مرکز استان نینوا را به محاصره خود درآوردند تا کنترل این منطقه را از دست گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش خارج کنند.

 

- حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در نهمین کنفرانس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد گفت: ما در مراحل پایانی نابودی (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش قرار داریم. العبادی افزود: دغدغه اصلی ما  حمایت از غیرنظامیان و آزاد کردن آنها از دست داعش است. نخستین بار در بیست و پنج سال گذشته شاهد همکاری نیروهای مرکزی عراق و پیشمرگه در نبرد آزادسازی موصل هستیم. عراقیها امروز در مبارزه با تروریسم متحد شده اند. وحدت مردم عراق و نیروهای مسلح آن علت پایداری ماست.

- یک منبع اطلاعاتی در عراق علام کرد همزمان با عملیات ارتش عراق برای بیرون راندن اعضای گروه (تکفیری - صهیونیستی) داعش از موصل، این گروه 284 نفر را در این شهر اعدام کرده است.

- منابع عراقی سخنان وزیر دفاع آمریکا درباره توافق اصولی بین بغداد و آنکارا را تکذیب کردند.


- شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای بسیج مردمی عراق در محور الحضر در غرب موصل پیشروی کردند.


- نیروهای عراقی روز جمعه پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» در نزدیکی موصل که از اشغال داعش آزاد شده است برافراشتند.

-  ارتش عراق  اعلام کرد از آغاز عملیات آزاد سازی شهر موصل در شمال عراق، یک شهرک و 51 روستا از اشغال تروریست های داعش آزاد شده اند.


-  نیروهای عراقی محله های تحریر، انتصار، سومر و عسگری را در بخش تلکیف در شمال شرق موصل آزاد کردند.

- علی ریسان، تصویر‌بردار شبکۀ تلویزیونی السومریه نیوز عراق، در درگیریهای منطقه شوره در استان نینوا جان باخت.

- تلویزیون دولتی عراق شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور حملۀ داعش را در شهر کرکوک خنثی کرده و کنترل کامل این شهر را در دست گرفتند.

- نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق وارد منطقه کرملس در جنوب شرق موصل شدند. گروه تروریستی داعش سعی دارد با عملیات انتحاری و استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده مانع از پیشروی نیروهای عراقی شود.


- مقام‌های امنیتی در شهر کرکوک شنبه اعلام کردند در حمله‌های داعش در این شهر دست‌کم 46 نفر کشته و 133 نفر زخمی شده‌اند؛ بیشتر قربانیان از نیروهای امنیتی بوده‌اند.

-  یک مقام وزارت کشور عراق از کشته شدن دست‌کم 25 تروریست در درگیری‌های شهر کرکوک خبر داد.

- به گزارش سایت السومریه نیوز، نیروهای عراقی 9 داعشی را در روستای زندانه در منطقه لیلان در شرق استان کرکوک به هلاکت رساندند.

-  نیروهای ارتش عراق منطقۀ مرکزی بخش حمدانیه واقع در جنوب شرقی شهر موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان بخشداری آن برافراشتند.

- نیروهای عراقی بامداد شنبه بیمارستان بخش را حمدانیه آزاد و بخش عسگریه را نیز از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده بودند.

- احمد عبدالله الجبوری، نمایندۀ پارلمان عراق، از حملۀ نیروهای امنیتی عراق به داعش در روستای سفینه در منطقۀ شوره در استان نینوا خبر داد.

- بنا بر گزارش‌ها، ارتش عراق وارد بخش تلکیف در شرق موصل شد.

- پایگاه اطلاع‌رسانی رسانۀ جنگ عراق از آزادی دو روستای هراره و الرصیف در شمال منطقۀ شوره در قیاره خبر داد.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری پرس تی وی ، در حالی که پیشروی نیروهای عراقی در ششمین روز از عملیات آزادسازی شهر موصل ادامه دارد، تروریست‌های داعش جنایت‌های بیشتری را علیه غیرنظامیان در پایتخت خودخواندۀ خود مرتکب می‌شود.
شبکۀ خبری سی‌ان‌ان گفت داعش 284 غیرنظامی را در موصل و اطراف آن اعدام کرده‌است.

این شبکه خبری با اشاره به اینکه این افراد طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه قتل‌عام شدند، ادامه داد داعش آنها را به این مناطق آورده بود تا در برابر عملیات نیروهای عراقی، از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

این گروه تروریستی با استفاده از بولدوزر اجساد را در گورهای دسته‌جمعی در شمال این شهر دفن کرده‌است. تمامی این نفرات به ضرب گلوله کشته شده‌اند و برخی از قربانیان کودک بودند.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود داعش 550 خانوادۀ عراقی را از روستاهای اطراف موصل ربوده و آنها را سپر انسانی قرار می‌دهد.

راوینا شامداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، در گفتگو با سی‌ان‌ان به «سیاست آشکار داعش برای جلوگیری از فرار غیرنظامیان» اشاره کرد و افزود این گروه تروریستی دوشنبه 200 خانواده را از روستای سمالیه و 350 خانواده را از روستای نجفیه وادار کرده خانه‌های خود را به مقصد موصل ترک کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در ساعات اولیۀ دوشنبه (26 مهر) از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی موصل از اشغال تروریست‌های گروه داعش خبر داد.


با آغاز این عملیات، حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، در حومۀ شهر موصل به پاکسازی و پیش‌روی پرداختند.

گزارش‌های منتشرشده از موفقیت نیروهای عراقی و آزادسازی ده‌ها روستا در حومۀ جنوبی، شرقی و شمالی موصل حکایت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
آفرین سردار سلیمانی عزیز
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین