کد خبر: ۴۰۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

80 کشته و 200 زخمی نتیجه حمله داعش به کرکوک

بعد از دو روز جنگ و گریز سخت نیروهای عراقی و تروریست های داعش در داخل شهر کرکوک، یک مقام کرد عراقی گفت: دراین درگیری ها 122 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.
آفتاب‌‌نیوز :  16 تروریست دیگر نیز به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و در مقابل نیز 80 نفر از شهروندان عراقی کشته و 200نفر هم زخمی شدند.
«وستا رسول» فرمانده نیروهای پیشمرگه و مسئول محور 4 کرکوک با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: در حمله دو روز جمعه و شنبه گروه تروریستی داعش به کرکوک 200 شهروند عراقی زخمی و 80 نفر دیگر جان خود را از دست دادند که در بین کشته ها 10 شهروند خارجی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی در خصوص وضعیت امنیتی فعلی شهر کرکوک نیز گفت: شرایط کرکوک به قبل از درگیری ها باز گشته و تمامی تروریست های حمله کننده، کشته و کسانی هم که قصد فرار داشتند در خارج از کرکوک به کمین نیروهای امنیتی افتاده و به هلاکت رسیدند.
نیروهای عراقی روز شنبه با تعقیب تروریست ها و کنترل کامل مسیر تردد آنان در جنوب غرب کرکوک 11 نفر از تروریست ها را به دام انداخته و تمامی آنها را به هلاکت رساندند.

برخی شاهدان درگیری های اخیر کرکوک، در خصوص تروریست های به هلاکت رسیده داعش، به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند: تروریست ها عموما خارجی بوده و کمربندهای انتحاری بسته بودند.

روز جمعه براساس اعلام رسمی استاندار کرکوک، نزدیک به 70 تروریست با همکاری برخی منابع محلی وارد شهر کرکوک شده و تلاش کردند کنترل این شهر را بدست بگیرند، با این حال آمارهای تلفات عناصر داعش نشان می دهد که دستکم 150 داعشی برای تصرف شهر راهبردی کرکوک وارد عمل شده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین