کد خبر: ۴۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۷

پشتیبانی اصلاح طلبان با راه حل دیپلماتیک

آفتاب‌‌نیوز : «حسن خليل‌آبادي» رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه‌ اصلاحات  پس از بيان اين خبر با اشاره به جلسه‌ یکشنبه شب اين شورا گفت: در اين جلسه ابتدا اخبار و اهم مسائل سياسي كشور از جمله مسائل مرتبط با انرژي هسته‌ ای و تصويب قطع‌نامه اخير آژانس حكام، مسائل مربوط به بودجه، مساله‌ خانه‌ احزاب مورد بررسي اعضاء قرار گرفت. 

وي گفت: هم‌چنين درخواست تشكل‌هاي متقاضي عضويت در جبهه‌ي اصلاحات در دستور كار جلسه‌ي اخير اين جبهه قرار داشت. قرار بر اين شد كه تشكل‌هاي متقاضي عضويت اساس‌نامه و مرام‌نامه و هم‌چنين مجوز و اهم فعاليت‌هاي خود را به دبيرخانه‌ي شوراي هماهنگي ارسال و ظرف يك ماه آينده اعضاء نظر خود را نسبت به عضويت آن تشكل به جبهه‌ي اصلاحات اعلام كنند. 

انتقاد از بودجه 85
وي ادامه داد: شرايط جديد كشور در مناسبات اقتصادي جهان يكي از نگراني‌هاي اعضاي جبهه‌ اصلاحات است كه به نگراني‌هاي قبلي اعضاء و انتقادات وارده‌ي آن‌ها به بودجه‌ سال 85 افزوده شده است. اميدواريم در مجلس شوراي اسلامي به اين مطلب و اظهارنظر كارشناسان دلسوز و صديق توجه لازم بشود. 

بررسی نامه معاون وزیر کشور درباره خانه احزاب
خليل‌آبادي بررسي نامه‌ وزارت كشور به رييس خانه‌ احزاب در خصوص تجديد انتخابات اين نهاد را از ديگر مسائل مطروحه در جلسه‌ي شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات عنوان كرد و ادامه داد: متاسفانه دخالت در امور نهادهاي مدني يك بدعت جديدي است كه در وظايف وزارت كشور گذاشته شده است. اينكه وزارت كشور درخواست تجديد انتخابات را كرده است از نگاه ما يك امر بديع است. انتخاباتي كه با حضور نماينده‌ قانوني وزارت كشور و حضور اعضا و زير نظر هيات رييسه‌ي مجمع عمومي برگزار شده است ضرورتي براي تجديد آن نيست. اميدواريم وزارت كشور با همكاري‌ با همين شوراي مركزي منتخب بتواند زمينه‌هاي مشاركت و همبستگي بيشتر احزاب، گروه‌ها و ملت را به وجود آورد. 

وي با بيان اينكه «شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات در اين زمينه بيانيه‌اي را صادر خواهد كرد»،افزود: در اولين فرصت نظرات كامل اعضاي شوراي هماهنگي در خصوص مساله‌ي خانه‌ي احزاب در قالب بيانيه‌اي به عرض ملت ايران خواهد رسيد. اين مناقشه به نفع افراد شركت كننده در انتخابات خانه‌ي احزاب و تشكيل دهندگان اين نهاد تمام شود. 

محکومیت اهانت به پیامبر
رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات در پايان اهانت به نبي مكرم اسلام(ره) از سوي برخي كشورهاي غربي را از طرف اعضاي اين جبهه محكوم كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین