به گزارش پدال،آلفارومئو در حال آمادهسازی خودروی جدیدی در کلاس فوقالعاده رقابتی کراساوورها است. چند وقت پیش نمونه اوليه از این کراساوور که استلویو (Stelvio) نام گرفته است تحت پوششهای استتاری بسیار سنگینی دیده شد. حالا نمونه دیگری از این خودرو دیده شده است که نمونهای نزدیک به تولید بوده و پوششهای استتاری کمتری نسبت به نمونهٔ قبلی دارد. بهاحتمالزیاد طراحی استلویو با الهام از سدان جدید جولیا انجام گرفته اما با فاصلهٔ بیشتری از سطح زمین بهاندازهای که از یک کراساوور انتظار میرود.
برای اینکه بدانیم حدوداً ابعاد و اندازهٔ آلفارومئو استلویو چقدر است باید بگوییم که کمی بزرگتر از بامو X3 یعنی یکی از رقبای اصلی آن خواهد بود. استلویو علاوه بر عناصر طراحی، در بخش موتور و گیربکس هم از برادر سدان خود وام گرفته است بهگونهای که یک موتور 2 لیتری بنزینی توربوشارژ با 280 اسب بخار قدرت و یک واحد توربودیزل 2.2 لیتری با 210 اسب بخار برای آن ارائه خواهد شد. گیربکسها هم شامل یک نمونهٔ 6 سرعتهٔ دستی و یک نسخهٔ 8 سرعتهٔ اتوماتیک میشود. همچنین بازهم مثل جولیا، استلویو هم در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.
انتظار میرود مدل پرچمدار اسپرت و قدرتمند Quadrifoglio هم برای استلویو ارائه شود. البته احتمالاً این مدل چند وقت بعد از معرفی نسخهٔ اصلی رونمایی خواهد شد. نسخهٔ عملکرد بالای استلویو Quadrifoglio مانند جولیا مجهز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 بایتوربو ساخت فراری خواهد بود که 505 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروگاه شش سیلندر در سدان جولیا موجب ارائهٔ شتاب صفرتاصد تنها 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت 307 کیلومتر در ساعت دست شده است اما استلویو Quadrifoglio سنگینتر از جولیا است بنابراین عملکرد متفاوتی خواهد داشت.
با باز شدن درهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس در تاریخ 18 نوامبر امسال (28 آبان) انتظارها برای دیدن اولین کراساوور تولیدی تاریخ آلفارومئو به پایان خواهد رسید. بااینحال شاید آلفا اوایل هفتهٔ آینده بهصورت آنلاین استلویو را رونمایی کرده و اطلاعات آنرا منتشر کند. البته این شرکت در نمایشگاه ژنو 2003 از یک کراساوور کانسپت بنام «Kamal» پردهبرداری کرد که البته هیچگاه به تولید انبوه نرسید و حالا پس از 13 سال نخستین کراساوور تولیدی آلفارومئو بهزودی معرفی خواهد شد.