کد خبر: ۴۰۴۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵

ماجرای نوزاد دختری که در آمریکا دوبار به دنیا آمد

یک نوزاد دختر در تگزاس آمریکا برای دومین بار متولد شد.
آفتاب‌‌نیوز : مارگارت هاوکینز بومر چهار ماهه حامله بود که به عنوان مراقبت‌های بارداری، سونوگرافی انجام داد و متوجه شد که جنین، به نوعی تومور نادر ستون فقرات مبتلاست.

به گزارش بی بی سی، خانم بومر به سی‌ان‌ان گفته است: "دکتر آمد به ما گفت که بچه ما یک مشکل خیلی جدی دارد به نام تراتومای خاجی-دنبالچه‌ای. خیلی تکان‌دهنده و ترسناک بود و ما نمی‌دانستیم این لغت طولانی یعنی چه."

این دومین خبر بد برای خانم بومر در طول این حاملگی بود. او در اصل دوقلو حامله بود اما یک جنین پیش از سه ماهه دوم حاملگی سقط شده بود.

در پایین ستون فقرات جنین زنده که بعدا "لین‌لی هوپ" نامیده شد، توده‌ای وجود داشت که خون زیادی به سمت آن جریان پیدا می‌کرد و به قلب جنین فشار می‌آورد و او را در خطر نارسایی قلبی قرار می‌داد.

بسیاری از پزشکان به مادر توصیه کردند که حاملگی ختم شود.

اما خانم بومر و همسرش علاقه‌ای به سقط نداشتند به همین دلیل پزشکان مرکز کودکان و نوزادان تگزاس یک روش نامعمول و پر خطر را پیشنهاد کردند، روشی که به لین‌لی پنجاه درصد شانس زنده ماندن می‌داد.

خانم بومر به سی‌ان‌ان گفت: "تومور به قلب فشار می‌آورد و در هفته ٢٣ باعث نارسایی قلبی می‌شد، یک راه این بود که بگذاریم تومور همه چیز را تحت‌الشعاع قرار دهد و راه دیگر این بود که شانسی برای زنده ماندن به او بدهیم. برای ما تصمیم آسانی بود، ما می‌خواستیم به او زندگی ببخشیم."

وقتی جنین ٢٣ هفته و پنج روز عمر داشت تومور تقریبا به اندازه خودش بود. دکتر دارل کس و جراح همکارش اولویینکا اولوتویه تصمیم گرفتند دیگر وقت را تلف نکنند و شکم مادر را باز کردند، جنین را که فقط نیم کیلو وزن داشت از رحم مادر کاملا بیرون آوردند، در عرض بیست دقیقه تومور را برداشتند و بعد جنین را دوباره در رحم مادر قرار دادند و رحم را بخیه کردند.

دکتر دارل کس می‌گوید تومور به قدری بزرگ بود که مجبور شدیم برای رسیدن به آن یک شکاف "عظیم" بدهیم و "در واقع جنین در هوا آویزان بود."

در طول جراحی نزدیک بود قلب لین‌لی از کار بیفتد اما متخصص قلب توانست در حالی‌که جراحان تومور را برمی‌داشتند لین‌لی را زنده نگه دارد.

مادر ١٢ هفته استراحت مطلق کرد و در هفته ٣٦ با سزارین لین‌لی را برای دومین بار به دنیا آورد. او دو کیلو و چهل گرم وزن داشت. هشت روز بعد با جراحی بقایای تومور کاملا از پشت او برداشته شد.

لین‌لی هوپ که به نام دو مادربزرگش نامیده شده چند هفته در بیمارستان تحت مراقبت بود و اکنون در خانه بخوبی در حال رشد است.

Sacrococcygeal teratoma یا تراتوم ناحیه خاجی-دنبالچه‌ای نوعی تومور مادرزادی است که در هر ٣٠ تا ٧٠ هزار تولد زنده رخ می‌دهد و در اکثر قریب به اتفاق موارد خوش‌خیم است.

این تومور دختران را چهار برابر پسران مبتلا می‌کند و علت آن هنوز بدرستی شناخته نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
1
أمان از اين امريكايى هاى كافر!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین