کد خبر: ۴۰۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
گزارش تصویری یو اس نیوز امریکا درباره ایران

تصاویر برگزیده یک‌ سایت‌آمریکایی از زیبایی‌های ایران+عکس

جهانگردان خارجی به مکان‌های باستانی و تاریخی ایران؛ از جمله پرسپولیس (تخت جمشید) علاقمند هستند. این مکان نماد امپراتوری بزرگی هخامنشیان پارسی در قرن ششم پیش از میلاد مسیح بوده است؛ نمادی از بزرگترین امپراتوری جهان در آن زمان.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- سایت خبری «یو اس نیوز» امریکا با انتشار گرارشی درباره ایران می‌نویسد: «اقتصاد ایران به شدت وابسته به صادرات نفت و گاز است. این کشور ۹درصد از ذخایر بزرگی نفتی جهان را در خود جای داده است.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ادامه گزارش این سایت آمریکایی آمده است: «ایران در زمینه فیلمسازی و معماری نیز سابقه طولانی دارد؛ از آن جمله می‌توان به مدارس، ‌مساجد، قصرها و نوع معماری منحصربفرد آن اشاره کرد. جهانگردان خارجی به مکان‌های باستانی و تاریخی ایران؛ از جمله پرسپولیس (تخت جمشید) علاقمند هستند. این مکان نماد امپراتوری بزرگی هخامنشیان پارسی در قرن ششم پیش از میلاد مسیح بوده است؛ نمادی از بزرگترین امپراتوری جهان در آن زمان.» 

این سایت در ادامه می‌افزاید: «بازار قدیم تهران مسجدی دارد که در آنجا ایرانیان به عبادت می‌پردازند. اکثریت ایرانی‌ها مسلمانان شیعه هستند و تشیع مذهب رسمی آن کشور است.»

یو اس نیوز در ادامه می‌افزاید: «دولت مدرن در ایران در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس شد. پس از چندین سال حکومت نزدیک به غرب، انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی روی داد که باعث قطع وابستگی ایران به غرب شد. فارغ از صادرات نفت، ایران دارای بازار سبزیجات و میوه نیز می‌باشد که نمونه‌ای از آن را می‌توان در بازار تجریش، در شمال تهران مشاهده کرد. ایران در زمینه صنعت و کشاورزی و بخش‌های خدماتی هم فعال است.»

این سایت در پایان می‌نویسد: «بنای آزادی در تهران واقع شده است؛ جایی که مرکزیت سیاسی دارد. بزرگترین میدان در تهران و دومین میدان بزرگ در ایران.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین