کد خبر: ۴۰۴۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

زخم پای دیابتی دومین عامل قطع عضو در کشور

مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بعد از تروما، زخم پای دیابتی دومین عامل قطع عضو در کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا ظفرقندی امروز در حاشیه سومین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از تروما، زخم پای دیابتی دومین عامل قطع عضو در کشورزخم پای دیابتی دومین عامل قطع عضو در کشور است و اگر این زخم در ابتدا به درستی تشخیص داده نشود، نه تنها موجب قطع عضو، بلکه باعث مرگ بیمار نیز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بعد از تشخیص باید علت یابی و سپس مراحل درمانی طی شود؛ این مراحل نیاز به یک کار گروهی دارد. ضروری است که مراکز دانشگاهی، یک مرکزی را به وجود آورند تا در آن متخصصان جراحی، پوست، داخلی، غدد و پزشکان عمومی حضور داشته باشند؛ این متخصصان می توانند بر اساس بررسی و مشورت با یکدیگر در راستای درمان زخم های مزمن افراد گام برداند.

به گفته وی، در زخم ها به علت نرسیدن خون به پا، باید فشار از روی عروق برداشته شود تا زخم بهبود پیدا کند.

ظفرقندی اظهار داشت: زخم پای دیابتی به علت تنگی عروق به وجود می‌آید و دارو درمانی تنها ٢� درصد در درمان موثر است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد کلینیک‌های زخم در کشور، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بروز زخم‌ها دارای علل مختلفی هستند؛ نیاز است تا علل آن‌ها به درستی تشخیص داده شود؛ چرا که درمان زخم‌ها تنها نیاز به پانسمان ندارد.

رئیس پژوهشگاه جراحی مرکز تحقیقات ترومای دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دارو درمانی تنها تا 20 درصد در درمان زخم پای دیابتی موثر است و برای درمان آن به شناسایی علل بروز زخم نیاز داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین