کد خبر: ۴۰۴۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
انتقاد محافظه‌کاران آمریکایی از دولت اوباما درباره زندانیان

فاکس‌نیوز: ایران به دنبال دریافت باج بیشتری از امریکا است

منابع آشنا با این موضوع معتقدند که پرداخت‌های آتی به ایران می‌تواند به میزان ۲ میلیارد دلار باشد تا ایران پس از آن راضی به آزادی شهروندان امریکایی بازداشت شده در زندان اوین شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- هر چه می‌گذرد و ابعاد تازه‌تری از پرداخت پول از سوی دولت اوباما به ایران مشخص می‌شود، صدای انتقاد محافظه‌کاران امریکایی نیز که معتقدند او به ایران باج داده تا بازداشت‌شدگان امریکایی آزاد شوند بلندتر می‌شود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری «فاکس‌نیوز» در این‌باره می‌نویسد: «ایران به دنبال میلیاردها دلار پرداخت از سوی امریکا برای آزادی چندین زندانی امریکایی دیگر است که اکنون در ایران به سر می‌برند. این موضوع را می‌توان با توجه به گزارش‌های رسانه‌های ایران متوجه شد که اکنون بر سر تصمیم اوباما در اوایل سال‌جاری درباره پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد به ایران بحث می‌کنند و مقام‌های ارشد ایرانی از جمله رییس‌جمهوری آن کشور از امکان پرداخت بیشتر از سوی امریکا در ماه‌های آینده می‌گویند. منابع آشنا با این موضوع معتقدند که پرداخت‌های آتی به ایران می‌تواند به میزان ۲ میلیارد دلار باشد تا ایران پس از آن راضی به آزادی شهروندان امریکایی بازداشت شده در زندان اوین شود. منابع خبری در ایران در گزارش خود اشاره کرده‌اند که ایران انتظار آزاد کردن میلیاردها دلار از سوی امریکا را دارد.» این شبکه خبری می‌افزاید: «در خروجی یک سایت ایرانی آمده است که باید صبر کرد و دید که آیا امریکا میلیاردها دلار برای آزادی سیامک نمازی و باقر نمازی پدر او و از تاجران ایرانی که در ایران بازداشت هستند پرداخت خواهد کرد.»

نشریه «ابزرور» نیز با انتشار گزارشی کنایه‌آمیز تحت عنوان ایران آمریکایی‌های بیشتری را مجازات می‌کند و ایالات متحده با ایران «محترمانه» بازی می‌کند با اشاره به فیلم اخیر منتشر‌شده از سیامک نمازی و صدرو حکم ده سال زندان برای او می‌نویسد: «دولت اوباما فراموش کرده که پیشتر برای آزادی زندانیان امریکایی به ایران باج پرداخت کرد. پس از آن که ایران با خونسردی تمام اعلام کرد که برای دو متهم به جاسوسی برای امریکا حکم ده ساله صادر کرده است. وزارت امور خارجه امریکا واکنش درخوری از خود نشان نداد. مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا صرفا گفت که امریکا «عمیقا نگران» وضعیت بازداشتی‌هاست. نه اوباما و نه جان کری هیچ یک درباره امریکایی‌هایی که در هشت ماه و ۱۳ ماه گذشته زندگی‌شان از هم فروپاشیده اظهارنظری نکردند.»

ابزرور در ادامه با کنایه بیش‌تر می‌نویسد: «اما پاسخ وزارت امور خارجه ما چیست؟ تنها ابراز نگرانی از وضعیت سلامت بازداشتی‌ها. باید به مقام‌های وزارت خارجه گفت که ایران برای نگرانی وزارت خارجه امریکا اهمیتی قائل نیست. اگر ایران به نگرانی جان کری توجه می‌کرد نزار زکا ساکن واشنگتن که برای شرکت در کنفرانسی درباره توسعه زنان به تهران در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی دعوت شده بود را بازداشت نمی‌کرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
پول خودمون راه زنهای قرن بیست یک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین