کد خبر: ۴۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۲
وزارت امور خارجه امریکا:

تحریم بدون حمایت سازمان ملل نیز قانونی است!

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرگزاری رویترز، کورت ولکر افزود: فضا در خصوص تحریم ایران در سازمان ملل به اوج خود رسیده است ولی این احتمال نیز وجود دارد که بین 5 عضو اصلی شورای امنیت دو دستگی حاکم شود. 

وی که در کنفرانس در بروکسل با مقامات اروپایی سخن می گفت، افزود: اگر برای اعمال تحریم به اجماع نرسیم این سئوال ایجاد می شود که برای توقف تهران چکار باید کرد. ولی معتقدم که این سئوال در صورت تحریم تهران برای ایالات متحده و اروپا هرگز بوجود نخواهد آمد. 

وی ادامه داد: روسیه و چین هم اکنون با آمریکا، انگلیس و فرانسه اعضای دائم شورای امنیت همراه شده اند ولی از سوی دیگر بشدت خواستار حفظ مبادلات تجاری خود با ایران و درصدد مخالفت با اعمال تحریم هستند. 

ولکر گفت: واشنگتن خواستار ایجاد جاده بین المللی واحدی برای اجماع درخصوص حل بحران ایران است و رای اعضای شورای حکام در روز شنبه بیانگر همگرایی آنان در این مسئله است. 

این عضو ارشد وزات امور خارجه آمریکا ادامه داد هیچ تصمیمی بر علیه ایران تا زمان ارایه گزارش محمد البرادعی اتخاذ نخواهد شد. 

از سوی دیگر سناتورهای آمریکایی خاطرنشان کردند که اگر شورای امنیت در خصوص ایران به توافق نرسید و همچنان به مخالفت با مقامات این کشور ادامه داد، ائتلاف در خصوص تحریم اقتصادی از قبیل اجرای ممنوعیت پرواز و یا توقف اموال مقامات ارشد ایران برای توقف برنامه های تهران کارآمد خواهد بود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین