کد خبر: ۴۰۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

در انتظار رکورد جدید مسی در شب ویژه نوکمپ

لیونل مسی امشب در هزاروپانصدمین دیداری که در ورزشگاه نوکمپ برگزار می شود، ممکن است به رکورد ویژه ای دست یابد. ورزشگاه نوکمپ ۶ اکتبر ۱۹۵۷ با بازی بارسلونا و خائن(۶-۱ بارسا) افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 امشب در نوکمپ، بارسلونا میزبان گرانادا است. ۴۳ سال پیش، یوهان کرویف افسانه ای اولین بازی خود با پیراهن بارسا را مقابل همین تیم انجام داد که با پیروزی ۴ -۰ آبی اناری ها به اتمام رسید.
۲۰ مارس ۲۰۱۲ نیز مسی با ثبت یک هت تریک در پیروزی ۵-۳ بارسا برابر گرانادا موفق شد به رکورد بیشترین گل زده در تاریخ بارسا دست یابد.
او در آن بازی توانست تعداد گل های خود برای بارسا را به ۲۳۴ برساند و از سزار رودریگس پیشی گرفت. ۴ سال بعد، مسی گل های خود را به عدد شگفت انگیز ۴۶۷ در بازی های رسمی و ۴۹۸ در مجموع بازی های رسمی و دوستانه رسانده است.
  
بدین ترتیب مسی تنها دو گل با رسیدن به رکورد ۵۰۰ گل زده برای بارسا فاصله دارد و امشب می تواند به این مهم دست یابد. فوق ستاره آرژانتینی تاکنون ۱۱ گل به گرانادا زده که ۹ تای آنها در نوکمپ بوده است. او سه بار برابر گرانادا هت تریک کرده است.
 
مسی همچنین ۲۴۵ گل از ۴۹۸ گلش برای بارسا را در نوکمپ به ثمر رسانده است. پس از او چارلی رکساچ با ۷۷ گل زده، بهترین گلزن بارسا در نوکمپ بوده است. ریوالدو، اتوئو، اواریستو، آسنسی، لوئیس انریکه، استویچکف و رونالدینیو نیز از این حیث در رده های بعدی قرار دارند.

ورزش سه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین