کد خبر: ۴۰۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۱:۳۰

سفارت دانمارك در آتش خشم مقدس دانشجویان سوخت

آفتاب‌‌نیوز :  تجمع در مقابل سفارت دانمارك  ساعت ها ادامه داشت و زبانه های آتش از درختان و چند خودرو داخل این سفارتخانه به آسمان می رفت.دقایقی پس از ان یک دستگاه پژو نیز به آتش کشیده شد. در همین حال مقر دیپلماتیک دانمارکی‌ها واقع در پل رومی تهران، شاهد حضور جوانان خشمگین بود.

این تجمع اعتراض آميز دانشجويان و مردم مسلمان تهران در مقاطعی به خشونت كشيده شد و دانشجويان معترض كه تجمع كرده بودند وارد سفارت دانمارك شدند.

دانشجويان معترض پس از آنكه از ديوار بالا رفته و در سفارت را شكستند، وارد سفارت دانمارك شدند ولي نيروي انتظامي با پرتاب گاز اشك‌آور تجمع كنندگان را متفرق و تعدادي از دانشجويان را كه وارد سفارت شده بودند بازداشت كرد. دانشجويان و نيروي انتظامي در مقابل سفارت  به زد و خورد پرداختند.


جمعی از دانشجویان ضمن رد شدن از حفاظ های امنیتی وارد بخش غذاخوری سفارت شدند و این قسمت را هم اتش زدند.دو اتومبيل بنز سفارت دانمارك هم توسط دانشجويان معترض به آتش كشيده شد.  معترضين با سردادن شعارهايي چون الله اكبر، هيهات من الذله، مرگ بر آمريكا و مرگ بر دانمارك خواستار اخراج سفير دانمارك از تهران شدند. اعتراض به این اقدامات کاریکاتوریستها علاوه بر ایران در کشورهای اسلامی نیز جریان داشته است ولی این اقدامات در شرایطی صورت  گرفت که در رسانه ها امده بود که کاریکاتورهای مزبور در نشریات کشور مالزی که ریاست سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده دارد نیز به چاپ رسیده است .هنوز در ارتباط با واکنش دولت مالزی خبری به دست نیامده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۸۴/۱۱/۱۸
0
0
آفرين بر اين تيتر كاملا حرفه اي و كوبنده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین