کد خبر: ۴۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

انتقاد دانشجویان نیواورلئان آمریکا از برخورد تبعیض آمیز با مسلمانان

دانشجویان دانشگاه نیواورلئان آمریکا از برخوردهای تبعیض آمیز و تهمت های ناروا به مسلمانان آمریکا در ارتباط با تروریسم انتقاد کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، نشریه «دریفتوود» متعلق به دانشجویان دانشگاه نیو اورلئان آمریکا در مطلبی با عنوان «مسلمانان بی گناه آمریکایی و تقاص جرم ناکرده» نوشت: بر اساس آمار موسسه تحقیقات پیو (Pew) برآورد می شود تعداد مسلمانان ساکن در آمریکا که تا سال 2015 حدود 3.3میلیون نفر هستند، تا سال 2050 دوبرابر شود.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه آزادی دین و مذهب یک بخش مهم آرمانگرایی آمریکایی است در برخورد با اسلام معمولا تسامح آمریکا کمتر می شود.
ربیعه هندی یک مسلمان آمریکایی در این زمینه گفت: نیو اورلئان یک شهر به شدت متنوع با یک جامعه بزرگ مسلمان است اما کافی است 30 تا 45 دقیقه در هر جهتی برانید تا شاهد افزایش شدید تبعیض باشید.

وی افزود: من حدود یک ماه در منطقه اسلیدل کار کرده ام و در این مدت به من گفته شده که 'به سوریه برگردم'.هر چند فلسطینی هستم و پس از آنکه اطرافیان شنیدند با شریک تجاری خودم عربی حرف زدم، حرف های ناآگاهانه دیگری نیز به من زده شد.
این برخوردهای منفی گسترده با مسلمانان موجب شده تا بسیاری از پیروان بی گناه این دین در خاک آمریکا با تهمت های ناروایی رو به رو شوند.

حنان هیناوی دیگر مسلمان ساکن آمریکا گفت: من به عنوان یک مسلمان آمریکایی با تاثیر منفی اقدامات تروریستی رو به رو می شوم . هر روز که خبر انفجار ، بمب یا ترور را در اخبار می شونم بر خود می لرزم زیرا باید برای دفاع از خودم در برابر تهاجم های کلامی اطرافیان آماده کنم.
به نوشته نشریه دریفتوود، این رویکرد فقط مختص مردم در کوچه و خیابان نیست بلکه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری نیز احساسات مشابهی بیان کرده است.

ترامپ روز 13 ژوئن در جریان یک سخنرانی در منچستر نیوهمپشایر گفت: هنگامی که انتخاب شوم مهاجرت از مناطق دارای سابقه تروریسم علیه آمریکا، اروپا یا متحدانمان را تعلیق خواهم کرد تا زمانی که کاملا بدانیم چطور این تهدید را پایان دهیم. او در یک سخنرانی دیگر نیز خواستار توقف کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

ربیعه هندی در این مورد گفت: من نه تنها یک مسلمان ساکن آمریکا بلکه یک شهروند زاده آمریکا هستم که عاشق این کشور هستم. او درک نمی کند که اگر تهدیدی به کشور ما وارد شود من و اکثریت مسلمانان آمریکا اولین کسانی هستیم که از این کشور بزرگ و آزاد دفاع خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین