کد خبر: ۴۰۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

حمله مخالفان سوری به غرب حلب با گازهای سمی/غیرنظامیان، قربانیان حملات مخالفان

شبکه روسیا الیوم گزارش داد که نیروهای مسلح مخالف در درگیری‌های حلب از گازهای سمی استفاده‌ کرده‌اند که تاکنون یک کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشته است. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از کشته شدن ۳۸ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک در حملات مخالفان سوری در غرب حلب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که نیروهای مسلح مخالف در بمباران موشکی به اطراف آکادمی نظامی در غرب حلب از گازهای سمی استفاده‌ کرده‌اند که دو کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت.

وی اعلام کرد که حمله راکتی به منطقه حلب جدید، الحمدانیه و صلاح الدین به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن شش تن دیگر انجامید.

همچنین درگیری‌هایی در منیان و ضاحیه الاسد در غرب حلب رخ داده است که این درگیری‌ها همراه با بمباران هوایی و توپخانه‌ای از سوی ارتش سوریه بوده است که تحرکات افراد مسلح و پایگاه‌های آنها در این منطقه را هدف قرار داده است.

درگیری‌ها در جنوب غرب حلب در ۲۴ ساعت گذشته به کشته شدن ۶۰ فرد مسلح انجامیده است که برخی از آنها در درگیری‌ها در غرب حلب کشته‌ شده‌اند. دیده بان حقوق بشرسوریه نیز اعلام کرد: مخالفان مسلح به شلیک صدها راکت و موشک از داخل محله‌های شرقی حلب و از حومه غربی شهر حلب روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۸ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک در حملات راکتی مخالفان سوری کشته شدند، گفت در این حملات حدود ۲۵۰ تن نیز زخمی شده‌اند. درگیری‌های شدید برای سومین روز در این محورادامه دارد و ارتش مانع از پیشروی مخالفان مسلح می‌شود. مخالفان مسلح در تلاش برای پیشروی به سمت الحمدانیه از محور ضاحیه الاسد هستند اما تا به این لحظه هیچ پیشروی رخ نداده است.درگیری‌ها در ۱۵ کیلومتری محله جمعیة الزهراء در حومه غربی حلب تا ضاحیه الاسد و حومه جنوبی حلب در حال رخ دادن است.

از سوی دیگر، ارتش سوریه کاملا تپه الصوان در غوطه شرقی دمشق را تحت کنترل درآورده و به پیشروی خود در محور خان الشیخ  در حومه جنوبی دمشق ادامه می‌دهد و مسیر اشرفیه العباسیه در شرق زعرورة را تحت کنترل خود درآورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین