کد خبر: ۴۰۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

تمام مطالبات گندمکاران پرداخت شد

تمام مطالبات گندمکارانی که براساس قانون خرید تضمینی، گندم خود را به دولت تحویل داده اند به حسابشان واریز شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، امسال بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال از سوی دولت خریداری و بهای آن به طور کامل به حساب گندمکاران واریز شده است.

** رشد 42 درصدی خرید گندم نسبت به پارسال
میزان گندم خریداری شده از کشاورزان امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 42درصد رشد داشته و علاوه بر خودکفایی ایران در تولید گندم، برنامه صادرات گندم مازاد بر نیاز داخلی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
در آغاز فصل زراعی جدید با توزیع بیش از 430 هزارتن انواع بذر گندم، کود و سایر نهاده های تولید، در سطحی حدود پنج میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی کشور گندم به صورت دیم و آبی کشت می شود.
به گزارش ایرنا، تولید گندم کشور امسال حدود 14 میلیون تن بود. امسال هر کیلوگرم گندم معمولی با نرخ 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم با نرخ 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید خریداری شد.
پارسال نزدیک به 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید شد که از این میزان هشت میلیون و 80 هزار تن آن با قیمت گندم معمولی (گندم نان) 11 هزار و 550 ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با نرخ 11 هزار و 880 ریال خریداری شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
ما گندم کاران گلستانی هنوز تمام پول خود را نگرفتیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین