کد خبر: ۴۰۵۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
گذاری بر شبکه های مجازی

اوج گیری حمایت ها از وزیران پیشنهادی دولت

موج حمایت ها از سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در فاصله کمتر از 2 روز به برگزاری جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به این سه چهره، در شبکه های مجازی گسترش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : هفته گذشته «فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی»، «سیدرضا صالحی امیری» و «مسعود سلطانی ‌فر» به عنوان سه گزینه پیشنهادی دولت برای هدایت وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان معرفی شدند.
معرفی این سه چهره از ابتدا با مخالفت شماری از منتقدان در فضای مجازی روبرو شد اما با نزدیک شدن به جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی دولت در روز سه شنبه یازدهم آبان ماه، حمایت چهره های سیاسی از وزیران پیشنهادی نیز فزونی یافت.

** دانش آشتیانی، در دایره حمایت فرهنگیان
دانش آشتیانی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، طی روزهای اخیر با استقبال و حمایت فرهنگیان و برخی مسوولان و چهره های سیاسی روبرو شد. کانال «بهارنیوز» در این باره نوشت: جمعی از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ رسانه ها طی اطلاعیه ای حمایت خود را از دکتر فخرالدین دانش آشتیانی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند.
کانال «مجمع اصلاح طلبان» از زبان «محمدرضا نیک ‌نژاد» عضو کانون صنفی معلمان آورد: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی باید با تشکیل یک تیم آموزشی خوب و خوش نام، گام های موثری در بهینه سازی ساختار آموزش و پرورش بردارد. رییس جمهوری با پذیرش استعفای فانی و انتخاب دانش آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، بدنبال کسب رضایت فرهنگیان است.
کانال «اعتماد» به نقل از «محمدعلی نجفی» مشاور رییس جمهوری نوشت: اعتراضات فرهنگیان به عملکرد فانی به حق بود. مطمئنم دانش آشتیانی در مجلس رای می آورد.
کانال تلگرامی «جماران» از زبان «نجفقلی حبیبی» عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی چنین نگاشت: وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش انقلابی ای مومن و دارای تجربه طولانی در آموزش است.

** فرونشست موج شایعه ها علیه صالحی امیری
طی روزهای گذشته از حجم مخالفت ها با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانال های خبری کاسته شد و شماری از چهره های سیاسی از صالحی امیری حمایت کردند. کانال «انتخاب» آورد: در آستانه دومین رای گیری گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا به صورت هماهنگ و سازماندهی شده اقدام به نشر همان ادعاهای تاریخ گذشته و تکذیب شده می کنند تا با استناد به همان اطلاعات سوخته، بار دیگر مانع حضور صالحی امیری در کابینه شوند. دخالت در پرونده بیمه ایران، سرقت ادبی و ضرب و شتم عده‌ای در زمان مدیرکلی اطلاعات در استان خوزستان، از جمله این ادعاها بود. دیری نگذشت که نه تنها هیچکدام از این گزاره‌ها سندیت نیافت، که قویا تکذیب شد.
در کانال «قلم نیوز» به نقل از «محمدعلی وکیلی» نماینده مجلس می خوانیم: مهم‌ترین ویژگی صالحی امیری این است که وی فردی گفتمانی است یعنی گفتمان وی گفتمان فرهنگی است. گفتمان صالحی امیری نزدیک‌ترین گفتمان به روحانی است.
کانال «ایران تایمز» به نقل از «احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران نوشت: آقای صالحی امیری گزینه‌ ای مناسب برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است امیدوارم بتواند، با تعامل و گفت‌وگو، آرامش و اطمینان را در جامعه فرهنگی و هنری تقویت کند.
در کانال جماران از زبان نجفقلی حبیبی می خوانیم: صالحی امیری کتابخانه ملی را از رکود خارج کرد.

** اعلام آمادگی مجلسی ها برای حمایت از سلطانی فر
از دید برخی ناظران، سلطانی فر از مناسبترین گزینه ها برای به دست گرفتن هدایت وزارت ورزش و جوانان به شمار می رود و خواهد توانست رای اعتماد نمایندگان را به دست آورد. کانال مجمع اصلاح طلبان به نقل از «بهرام پارسایی» سخنگوی فراکسیون امید مجلس نوشت: شورای مرکزی فراکسیون امید به اتفاق از وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، دولت حمایت می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین