کد خبر: ۴۰۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خبر داد؛

آمبولانس های هوایی در خدمت زائرین اربعین حسینی /16 هزار پزشک و امدادگر یاری رسان زائران

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی از آماده باش و تجهیز سه فروند هواپیما به عنوان آمبولانس هوایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از فرودگاه نجف به ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت بروز هرگونه حادثه و یا اتفاق غیر منتظره در طول شبانه روز، هواپیماهای یادشده از فرودگاههای ایران به سمت فرودگاه امام علی نجف پرواز کرده و نسبت به انتقال بیماران و یا حادثه دیدگان احتمالی به داخل کشور اقدام خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه 2200 پایگاه اورژانس در سراسر کشور در این ایام در آماده باش بسر می برند، گفت: در این ایام 16 هزار نفر اعم از پزشک، جراح، امدادگر، کادرفنی و غیره در تمامی محورهای مواصلاتی کشور به صورت شبانه روزی فعال هستند.
وی با بیان اینکه کنترل بیماریهای واگیردار و مسایل بهداشت محیط ، ترپاژ و تخلیه مجروحان و بیماران احتمالی و درمان و مراقب های درمانی از جمله فرایندهای مرتبط با کار ما است، خاطر نشان کرد: پوشش جاده ای مناسب در محورهای مواصلاتی در سراسر کشور به خصوص از مرزهای افغانستان، پاکستان،‌ مرزهای مهران، چزابه و شلمچه در استانهای خوزستان، کرمانشاه ،‌ایلام و لرستان نمای کاری ما را پررنگتر خواهد کرد.
رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در آیین اربعین و حجم سنگین تمامی امورات، هماهنگی بین دستگاهها برای افزایش توان برخورد با حوادث احتمالی تروریستی، بیو تروریستی، شیمیایی و یا حوادث منجر به فوت و تلفات به خصوص در استانهای مرزی و حتی در داخلی عراق پیش بینی شده است.
دکتر کولیوند با بیان اینکه کنترل و اقدامات ویژه بهداشتی به خصوص در مراکز تولید و توزیع طبخ غذا و آب آشامیدنی هم در داخل و هم عراق پیش بینی و با کنترل مناسب انجام خواهد شد، گفت: امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در مقایسه با سال گذشته افزایش چشم گیری داشته و در واقع سه برابر ظرفیت شده است.
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در این ایام از 235 آمبولانس در مرز مهران ، شلمچه و چزابه استفاده خواهد شد، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته 16 دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار فروند بالگرد برای انتقال بیماران و یا حادثه دیدگان احتمالی در نوار مرزی نیز استفاده خواهد شد.
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین با بیان اینکه در این ایام هفت بیمارستان صحرایی نیز خدمت رسان بیماران و یا حادثه دیدگان احتمالی خواهند بود، گفت: 20 بیمارستان نیز پشتیبانی کننده بیمارستان های حلقه اول ما هستند.
دکتر کولیوند با تاکید بر اینکه 43 پست امدادی نیز در این ایام در جاده های استانهای مرزی مستقر هستند، اظهار داشت: یک گروه بهداشتی متشکل از پزشکان و 41 تیم مبارزه با بیماری ها ما را در این مناطق کمک خواهند کرد.
وی افزایش و توسعه تخت های بیمارستان امام حسین (ع) مهران از 38 به 122 تخت را از دیگر اقدامات مورد نیاز عنوان کرد و تصریح کرد: پزشکان اورژانس متشکل از متخصص، عمومی، جراحی و زنان زایمان یاری رسان ما در این ایام خواهند بود.
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در فاصله هر یک کیلومتر یک ایستگاه امدادی خواهیم داشت، افزود: به زائران توصیه می کنم با رعایت مسایل بهداشتی، استفاده از غذاهای سالم و کنترل هرگونه بیماری مراقب سلامت خود باشند.
بر اساس اطلاعات و آمار مسئولان مربوطه، سال گذشته حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان در آیین اربعین حسینی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین