کد خبر: ۴۰۵۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

ژنرال عون وارد کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» شد

ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان عصر دوشنبه و دقایقی قبل وارد « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری این کشور شد و در بدو ورود از یگان تشریفات سان دید.
آفتاب‌‌نیوز :
با ورود ژنرال عون به بعبدا ، درهای کاخ ریاست جمهوری این کشور که دو سال و نیم بسته مانده بود، باز شد.

همزمان با ورود رئیس جمهوری جدید لبنان به کاخ ریاست جمهوری ، سرود ملی این کشور نواخته ، پرچم لبنان به اهتزاز در آمد و فواره های مقابل در ورودی کاخ فعال شدند تا بازگشت حیات سیاسی و اداری به بعبدا را نوید دهد.

ژنرال عون امروز بعداز کسب اکثریت 82 رای از 127 رای نمایندگان پارلمان به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد و بلافاصله سوگند یاد کرد.

وی در پایان مراسم در تالار مجلس و گفت وگوی کوتاه دو جانبه با « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ، با کاروان خودروئی ریاست جمهوری و با تشریفات ویژه مجلس را ترک و راهی کاخ ریاست جمهوری شد.

به گزارش ایرنا، ژنرال عون تا لحظاتی دیگر با استقرار در دفتر رئیس جمهوری و بعداز طی مراسم تشریفات و گرفتن عکس های یادگاری به طور رسمی کار خود را شروع می کند.

مهمترین برنامه ژنرال عون ، رایزنی با احزاب سیاسی و فراکسیون های پارلمانی و شخصیت های لبنانی ، برای انتخاب نخست وزیر جدید و فراهم کردن شرایط تشکیل دولت جدید است.

ناظران معتقدند که ژنرال عون بزودی « سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل را به عنوان نخست وزیر جدید به تشکیل دولت جدید مکلف کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین