کد خبر: ۴۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۹:۰۱

الله کرم از نهضت ملی - اسلامی هسته ای می گوید

آفتاب‌‌نیوز : الله کرم در گفت‌وگويي باسایت خبری انصار نیوز، درخصوص قطعنامه شتاب‌زده سران آژانس اتمي، آن را يك اشتباه بزرگ از سوي غرب ناميد كه براي ايران يك فرصت تاريخي ايجاد مي‌كند تا با عملكرد به‌يادماندني وافتخارآميزي همچون نهضت‌ ملي ‌نفت نهضت‌اسلامي - ملي هسته‌اي خود را با قدرت هر چه ‌بيشتر به جلو ببرد.

سردار الله‌‌كرم با غرورآميز خواندن دستور احمدي‌نژاد پيرامون تعليق پروتكل الحاقي و آغاز غني‌سازي، اظهار داشت اگر نهضت‌ ملي در برابر اتحاد نيروهاي‌خارجي، اختلافات داخلي و قدرت نظامي وابسته نتوانست شيريني ملي شدن ‌نفت را به كام ملت به طور كامل و مداوم بچشاند، اكنون در مقابل اختلاف در ميان قدرت‌هاي خارجي، اتحاد در داخل، ارزش فوق‌العاده انرژي و قدرت نظامي امتحان پس‌داده در دوران هشت‌سال دفاع‌مقدس در استقرار و پيروزي نهضت اسلامي - ملي هسته‌اي موفق خواهد شد.

وی در رابطه با اختلاف در ميان قدرت‌هاي خارجي گفت: هم در اجلاس 1+5 لندن (پنج قدرت داراي حق وتو و آلمان) و هم در قطعنامه اخير آژانس شاهد اختلاف ميان چين و روسيه از يك سو و آمريكا و اروپا از سوي ديگر، اختلاف جدي در ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل وجود داشت. چنانچه چين، روسيه، مصر، هند معتقد به حل و فصل پرونده هسته‌اي ايران در آژانس بين‌المللي بوده‌اند. 

این چهره شاخص جریان حزب الله مطرح كردكه طي 27 سال گذشته هرگز مانند زمان حاضر، قواي سه‌گانه همسو با رهبري در يك اتحاد كامل استراتژيك قرار نداشتند، از اين‌رو مي‌توان گفت اتحاد در داخل و اختلاف در خارج در حالي وجود دارد كه آمريكا هرگز نمي‌تواند كنترلي در رابطه با تحريم اقتصادي در مرزهاي شمالي ايران را اجرا كند و از ‌آنجا كه مخازن استراتژيك 85 درصدي نفت جهاني و 86 درصدي گاز جهان در حوزه خليج فارس و درياي خزر قرار دارد هردو به ‌طور جدي در برد سلاح‌هاي تاكتيكي و متعارف ايران قرار دارد و چنان‌چه ايرانيان اراده كنند مي‌توانند در صورت تحريم نفت ايران، جهان را از دستيابي به انرژي محروم كنند. 

الله‌كرم در پايان اظهارات خود، نتيجه گرفت كه آمريكا و اروپا مجبورند طرح چهارم از راهبردهاي زير را بپذيرد؛ 
1- ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت به منظور تحريم اقتصادي؛
در اين صورت در مقابل كشورهاي جنوب و روسيه و چين قرار خواهند گرفت .البته چنانچه اين كشورها را با خود نيز همراه كنند در عمل موفق به دفاع از مخازن استراتژيك انرژي و تحريم اقتصادي در شمار ايران نخواهند بود.
2-راهبرد حمله نظامي؛
از آنجا كه جهان با فروپاشي ساختار دو قطبي قدرت در حال گذار به جهان تك قطبي يا چند قطبي مي‌باشد آمريكا عملا در مقابل طرفداران ساختار جهان چند قطبي قرار خواهد گرفت .در اين راهبرد عدم حضور جدي نظامي - امنيتي در شمال ايران (آسياي مركزي، درياي‌خزر و قفقاز) در ناموفق بودن اين راهبرد موثر خواهد بود. 
3- راهبرد كنوني آمريكا يعني ارسال گزارش به شوراي امنيت؛
اين راهبرد به منظور ايجاد ارعاب در داخل ايران در حوزه‌هاي امنيتي، اقتصادي و سياسي مي‌باشد كه ناشي از عدم شناخت دقيق ساختار سياسي كنوني ايران اسلامي و رابطه عاشورايي امام و امت مي‌باشد و به نظر نمي‌رسد كه حتي تاثير گسترده‌اي در كاهش ارزش بورس داخل ايران داشته باشد.
4-راهبرد همكاري با ايران در آژانس هسته‌اي؛
در ايران راهبرد طرح مشاركت در غني‌سازي اورانيوم داخل ايران يا روسيه مطرح مي‌باشد كه بنا به تدبير ايران‌اسلامي و روسيه مي‌تواند بهترين گزينه مدنظر قرار گيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین