کد خبر: ۴۰۵۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

ابهامات دعوت مجدد سوشا مکانی به تیم‌ملی

کارلوس کی‌روش با دعوت سوشا مکانی به تیم‌ملی،اهالی فوتبال را غافلگیر کرده‌است.
آفتاب‌‌نیوز : عرفان حاج‌بابایی؛ وقتی لیست 18 نفره تیم ملی متشکل از بازیکنان داخلی برای بازی با سوریه اعلام شد، اولین سوال پیش آمد که چرا بیرانوند مصدوم به عنوان دروازه بان چهارم درکنار اخباری، حقیقی و مظاهری در این لیست حضور دارد؟ اما ساعاتی بعد اتفاقی به مراتب عجیب تر رخ داد. سایت باشگاه میوندالن نروژ مدعی شد که فدراسیون فوتبال ایران طی نامه ای خواستار حضور سوشا مکانی دروازه بان این تیم برای دیدار ایران و سوریه شده است. سوشا در مقطعی که در فوتبال ایران عملکرد بسیار خوبی داشت، به تیم ملی دعوت می شد اما پس از نمایش های نامطمئنش در پرسپولیس دیگر جایی در تیم ملی نداشت.حواشی ایجاد شده برای او باعث شد که سوشا ایران را ترک کند و به فوتبالش در لیگ دسته دو نروژ ادامه دهد. مکانی داشت در سکوت و بدون حاشیه به کارش در شمال اروپا می پرداخت که فیلم اشتباه مرگبارش و گل خوردن تیم میوندالن در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. ظاهرا این اشتباه سوشا برایش سودمند بوده چون به فاصله کوتاهی او را بار دیگر ملی پوش کرده. فرض را بر این می گیریم که کی روش می خواهد در کنار سه دروازه بان جوان خود و بیرانوند مصدوم، سنگربانی دیگر را هم در تیم خود داشته باشد. همچنین تصور می کنیم که سید مهدی رحمتی که بدون شک این روزها بهترین دروازه بان لیگ است، اشتباه و گناهی بزرگ و نابخشودنی مرتکب شده و درهای تیم ملی برای همیشه بر روی او بسته است. چرا باید سوشا به تیم ملی دعوت شود در حالیکه دروازه بان های خیلی آماده ای در لیگ خود داریم؟

حسن هوری و وحید طالب لو شاید ارزش کار و کیفیت بالایشان آخر هفته گذشته پس از نمایش درخشان شان در مقابل پرسپولیس و استقلال به چشم آمد.اما واقعیت امر این است که این دو گلر   با تجربه از ابتدای این فصل تا اینجای کار عملکرد بسیار خوبی داشته اند. کافی است نگاه کنید به سوپرواکنش های هوری در مصاف نفت آبادان با تیم های تراکتورسازی،استقلال و سپاهان در کنار سایر بازی ها و همچنین مرور کنید آمار گل های خورده فولاد و کلین شیت های این تیم را از زمانی که طالب لو درون دروازه این تیم قرار گرفته است. با هر متر و معیاری، این دو دروازه بان شایستگی بیشتری نسبت به سوشا برای دعوت به تیم ملی دارند. آیا صرف بازی کردن در جغرافیای قاره سبز تضمینی برای دعوت به تیم ملی است؟

چه خوشمان بیاید و چه نیاید، سطح کیفی لیگ برتر ایران از لیگ دسته دو نروژ بالاتر است و ما در فوتبال خودمان قطعا دروازه بانانی داریم که بتوانند به تیم ملی کمک کنند. با این حال کادر فنی تیم ملی حتما استدلال و تحلیل خود را در قبال این کار دارند و باید ببینیم آیا کی روش در مورد این تصمیم به صحبت خواهد پرداخت یا خیر؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین