کد خبر: ۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۰

آغازموضعگیری رسانه های روسی علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان و تحلیل گران این گونه اظهارات روسیه را در راستای تضعیف مواضع ایران و در نهایت تحت فشار قرار دادن تهران برای پذیرش طرح روسیه توسط ایران تلقی می کنند. زیرا این موضعگیری توسط رسانه های روسی بلافاصله بعد از ادامه مقاومت ایران در پذیرش طرح روسیه مطرح شده است. چنانچه خبرگزاری نووستی در این خصوص نوشت: امریکا برای یک جنگ جدید و ایران برای برخورد تمدن ها آماده می شوند.
روزنامه Gazeta نیز نوشت: آیا ایران با عراق مساوی است؟ این روزنامه وضعیت موجود پس از گزارش پرونده هسته ای کشورمان به شورای امنیت را یادآور وضعیت قبل از شروع حمله نظامی امریکا به عراق دانست یک روزنامه دیگر روس نیز با اشاره به سخنان دونالدرامسفلد وزیر دفاع امریکا در مورد ایران، سخنان وی را به معنی هدف امریکا برای استفاده از نیروی نظامی در جهت حل مساله ایران تعبیر کرد.
Kommersant daily نیز قطعنامه شورای حکام را قرار گرفتن ایران در مسیر نظامی توصیف کرد.
با همه این موضعگیری های منفی روس ها بسیار امیدوارند که در 16 فوریه مذاکرات در مورد طرح روسیه توسط ایران از سرگرفته شود. مذاکراتی می شود که گفته در آن به نوعی منافع دو طرف تامین شود. اینکه نتیجه مذاکرات ایران و روسیه در مذاکرات 16 فوریه چه خواهد شد را باید به آن روز که اتفاقا دور نیست واگذار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین