کد خبر: ۴۰۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

هلی‌کوپترهایی به‌کار رفته در آخرین فیلم جیمز باند +عکس

در اولین سکانس، جیمز باند افسانه‌ای بر فراز میدان مرکزی شهر مکزیکوسیتی، در یک هلی‌کوپتر مدل «MBB Bo 105» با دشمنان خود (که یکی از آنها خلبان و دیگری مردی تنومند است) به زد و خورد می‌پردازد.
آفتاب‌‌نیوز : در کنار تمام زد‌و‌خوردهایی که به صورت تن‌به‌تن، خودرو به خودرو و ... در سری فیلم‌های «007» جیمز باند دیده‌ایم، عوامل این فیلم در آخرین سری از مجموعه فیلم‌های خود، گریزی به زد‌و‌خوردهای هوایی نیز زده‌اند.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، در آخرین مجموعه از سری فیلم‌های جیمز باند که «Spectre - شبح» نام دارد، کارگردان از چند صحنه هوایی جسورانه و پرهیجان استفاده کرده است. در ادامه به بررسی و معرفی پرنده‌های مورد استفاده در این فیلم خواهیم پرداخت.

در اولین سکانس، جیمز باند افسانه‌ای بر فراز میدان مرکزی شهر مکزیکوسیتی، در یک هلی‌کوپتر مدل «MBB Bo 105» با دشمنان خود (که یکی از آنها خلبان و دیگری مردی تنومند است) به زد و خورد می‌پردازد.

هلی‌کوپترهایی به‌کار رفته در آخرین فیلم جیمز باند (+عکس)

در واقع، این هلی‌کوپتر توسط یکی از خلبان‌های آکروباتیک شرکت «Red Bull» به نام «چاک هارون» که سابقه بیش از 40 سال پرواز را در کارنامه خود دارد، به پرواز درآمده است. البته وی تا سال 2005 تجربه انجام حرکات نمایشی را نداشته است. در این فیلم، هارون با انجام حرکات نمایشی دورانی و ناگهانی، قصد دارد «007» را از درهای باز هلی‌کوپتر به بیرون پرتاب کند. در این لحظه، دو بدل‌کار وارد زد و خورد می‌شوند که درنهایت، در صحنه‌ای که ما می‌بینیم، باند با شکست خلبان و مرد تنومند، کنترل هلی‌کوپتر را به دست می‌گیرد تا صحنه‌های استادانه تیتراژ فیلم آغاز شود.

کمی بعد، در سکانسی که در شهر «سولدن - اتریش» فیلم‌برداری شده است، باند با استفاده از یک هواپیمای مدل «Britten-Norman BN-2 Islander» به تعقیب و گریز دشمنانی می‌پردازد که در یک خودروی «رنجروور» در حال فرار از وی بودند. این هلی‌کوپتر که در سال 1960 طراحی شده هم اکنون توسط برخی واحدهای ارتش و نیروهای پلیس بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عوامل این فیلم در سکانس دیگری که در شمال آفریقا فیلمبرداری شده است، از یک فروند مک‌دانل داگلاس MD500E استفاده می‌کنند. در نهایت، در یکی از هیجان‌انگیز‌ترین سکانس‌های این فیلم، جیمز باند با استفاده از یک قایق موتوری در امتداد رود تیمز انگلستان به تعقیب تبهکار رازآلود فیلم که سوار بر یک هلی‌کوپتر مدل Airbus AS365 Dauphin است، می‌پردازد.

هلی‌کوپترهایی به‌کار رفته در آخرین فیلم جیمز باند (+عکس)

هلی‌کوپتر «Airbus AS365 Dauphin» که پرنده متوسط‌وزن، چند منظور و دوموتوره به شمار می‌رود، در گذشته با نام‌هایی چون «Aérospatiale SA 365 Dauphin 2» و «Eurocopter AS365 Dauphin» شناخته می‌شد. تولید این هلی‌کوپتر که در ابتدا (سال 1975) توسط شرکت «Aérospatiale» فرانسه تولید می‌شد، تا 40 سال بعد ادامه داشت. سری جدید این هلی‌کوپتر هم‌اکنون توسط ایرباس تولید می‌شود.

سری هلی‌کوپترهای «MD Helicopters MD 500» از خانواده پرنده‌های نظامی و شهری شرکت آمریکایی «MD Helicopters» هستند. این هلی‌کوپتر با الهام‌گیری از هلی‌کوپتر شهری « Hughes 500» ساخته شد. این خانواده این روزها شاهد تولید مدل‌هایی چون « MD 500E»، « MD 520N» و « MD 530F» است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین