کد خبر: ۴۰۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

محسن رضایی: آمریکایی‌ها مثل بچه مودب سر میز مذاکره نشستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شعار مرگ بر آمریکا نماد غیرت انقلابی ملت ایران است و این غیرت را باید حفظ کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن رضایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این‌که «شعار مرگ بر آمریکا افتخار ملت ایران است»، افزود: این ملت دنبال عقده گشایی نیست بلکه شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر تجاوزگری، سلطه، تبعیض در سیاست های خارجی، وهابیت، بمباران مردم یمن و غزه و دخالت در کشورها و تأکید بر استقلال، آزادی و دفاع از ارزش های انسانی است. در شعار مرگ بر آمریکا بحث به عنوان مرگ به یک کشور عضو سازمان ملل نیست بلکه آمریکا نماد تجاوزگری است. درگیری ملت ایران با آمریکا از کودتای بر ضد نهضت ملی شدن نفت آغاز شد و تکامل یافت. ملت ایران با آمریکا درگیر است و آنها پی در پی برای ما مشکل ایجاد کرده اند. مصدق فکر کرد که اگر از انگلیس جدا شود و به آمریکایی ها پناه ببرد آنها پناهگاه خوبی هستند و بر این اساس روی حمایت آنها حساب کرد اما آمریکایی ها بر ضد وی کودتا کردند.

وی افزود: اگر دادگاه بین المللی واقعی بر پا شود به جز مسائل معنوی، آمریکا باید دهها میلیارد دلار خسارت برای جبران بخشی از مصائب گذشته خسارت پرداخت کند. در توافقنامه الجزایر و آزادی گروگان ها، آمریکایی ها متعهد شدند دیگر در امور ما مستقیم یا غیر مستقیم دخالت نکنند اما بر اساس گزارش های مقامات آمریکایی،‌ این کشور در سال 1995 میلادی 18 میلیون دلار به وسیله سازمان جاسوسی آمریکا برای عملیات مخفی و بی ثبات کردن ایران هزینه کرده است. در سال 2005 و پس از معاهده پاریس و پذیرش پروتکل الحاقی، کنگره آمریکا سه میلیون دلار به منافقان و گروه تروریستی جندالله پاکستان پرداخت کرده است. در سال 2007 سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و هم پیمانانش برای کارشکنی در صنعت هسته ای ایران تلاش کرده اند و همان زمان مجله تایمز اعلام کرد اردشیر حسن پور به وسیله صهیونیست ها ترور شده است. در سال 2008 میلادی جرج بوش دستوری برای براندازی نظام اسلامی به سازمان سیا صادر کرد و در سال 2009 برنامه محرمانه ای بر ضد زیرساخت های صنعتی ایران اجرا شد.

وی گفت: آمریکایی ها با ما دشمنی می کنند و ما فقط در حال مقاومت و پایداری هستیم. با تجاوز و دخالت در امور کشورمان مبارزه می‌کنیم اما در ابتدا با هیچ کشوری وارد درگیری نمی‌شویم. مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان حق مشروع و قانونی ماست. تغییر آمریکایی‌ها باید علامتی داشته باشد و تغییر بدون علامت امکان‌پذیر نیست. آمریکایی‌ها در گفتار، رفتار و تعهدات خود هیچ تغییری در مقایسه با قبل نکرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رفتار آمریکایی ها خصومت آمیز و گفتمان آن‌ها از موضع بالا و تهدید است. البته ما پاسخ آنها را داده ایم. گروه هایی از ابتدای انقلاب اسلامی اعتقاد داشتند آمریکایی ها با ما دشمن نیستند و اگر با آنها ارتباط داشته باشیم ایران بهشت و گلستان می شود. در آن زمان بازرگان و بنی صدر این سخنان را مطرح می کردند اما همانهایی که مقابل بازرگان و بنی صدر بودند گروه های جدیدی تشکیل داده اند و حرف آنها را می زنند. آمریکا برای دوستانش نیز کاری انجام نمی دهد که به عنوان نمونه؛ کودتا بر ضد اردوغان بود.

وی گفت: منشأ و پشت سر این کودتا در آمریکا بود. مرسی رئیس جمهور پیشین مصر نیز به آمریکایی ها نزدیک شد اما آنها بر ضد وی کودتا کردند. آمریکایی ها در ذات حتی برای دوستانشان قابل اعتماد نیستند چه برسد به ملت ایران که می خواهد روی پای خود بایستد و مستقل باشد. آنجا که از موضع قدرت با آمریکایی ها برخورد کردیم آنها عقب نشینی کردند. در موضوع مذاکرات هسته ای آمریکایی ها حاضر نبودند با اروپایی ها روبروی ما بنشینند اما زمانی که تعداد سانتریفیوژها از 20 هزار گذشت و غنی سازی اورانیوم به حدود 30 درصد افزایش یافت، آمریکایی‌ها آمدند و مانند بچه مؤدبی در جلسه نشستند و حاضر به ترک آن نشدند. وزیر امورخارجه آمریکا 16 روز در ژنو حضور داشت که این بی سابقه است.

وی گفت: از موضع اقتدار به سمت جلو حرکت کرده‌ایم و آمریکایی‌ها عقب نشینی کرده‌اند اما هر جا احساس کردند ضعف داریم جلو آمدند و پیشروی کردند. راهی جز زیرکی، هوشیاری، اعمال اقتدار و هماهنگ و متعادل کردن وضع خود با قدرت‌های بزرگ نداریم. در حالی که در سال 1970 تا 1980 بدهی آمریکایی ها 30 درصد درآمد این کشور بود اما اکنون و از سال 2013 و 2016 بدهی آمریکایی ها از درآمدشان پیشی گرفته است و این به معنای پرداخت دیون از محل مالیات های گرفته شده از مردم این کشور است. پیش بینی می شود 20 سال آینده اقتصاد آمریکا ورشکسته شود و بر این اساس در چند روز سرمایه میلیون ها نفر در بازارهای سرمایه به باد می رود و قحطی مالی وحشتناکی سراسر آمریکا را در بر می گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مقابله با این مسئله آمریکایی ها جنگ های نیابتی در منطقه راه انداختند و با پول عربستان، قطر و سربازهای ترکیه ای در پی دستیابی به اهداف خود هستند. اکنون و در پی مشکلات اقتصادی آمریکا، عربستان نیز با کسر بودجه روبرو شده است و در آینده قطر نیز با مشکل جدی روبرو می شود. آمریکا در حال حرکت به سمت بن بست اقتصادی است و از عهده تأمین هزینه تعهداتی که در دنیا پذیرفته است بر نخواهد آمد. شرایط کنونی کشور زیر سپر تحریم و شمشیر نفوذ آمریکایی ها قرار گرفته است. آمریکایی ها با تحریم می خواهند در 15 سال آینده جلوی پیشرفت اقتصاد، فناوری و سرمایه گذاری ایران را بگیرند. آنها با شمشیر نفوذ می خواهند مقابل جامعه و نخبگان بایستند و هواداران خود را وارد حاکمیت و نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران کنند. اکنون سپر ایستادگی و مقاومت قوی داریم اما شمشیر ما کند است و شتاب خوبی برای بهبود اقتصاد نداریم. باید شمشیر را از نیام خارج و اقتصاد مقاومتی را به طور جدی، عملی کرد. مشکل تردیدی است که هواداران ارتباط با آمریکا در اقتصاد کشور ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: 37 سال است این گروه ها باهم صندلیشان را عوض می کنند. تردیدها موجب شده به توانایی های ملی بازنگردیم و به جوانها و سرمایه های داخلی رجوع نکنیم. آنها تلاش می کنند مردم به آسمان رویایی غیر واقعی آمریکا توجه کنند. بر اساس مذاکرات هسته ای، باید از رکود خارج می شدیم و هیچ جای دنیا و هیچ اقتصادی در دنیا چنین مدتی در رکود نبودها ست. رکود اقتصادی ایران عمیق ترین و طولانی ترین رکود بوده است و با اینکه مذاکرات هسته ای انجام شده است اما مردم منتظر نگه داشته شده اند. اکنون کارآفرینان و تولید کنندگان منتظر و مصرف کنندگان و متقاضیان مرددند. نتیجه تردید در عرضه و تقاضا این است که کل بازار ایران قفل شده است و تحرک جدی در مسکن و کالاهای صنعتی ایجاد نشده است. انحرافات جدی در مسائل پولی، بانکی، نقدینگی سازی، بانکداری و حساب سازی ایجاد شده است. اگر دولت و مجلس وضع را می دانند، درست نیست بترسند و وضع پولی و بانکی کشور را حل کنند. باید نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، اما در این سالها بر عکس شده و نقدینگی از تولید به سفته سازی، حساب سازی بانکی رفته است.

وی با بیان این‌که «مردم پیشرفت و معیشت مناسب می‌خواهند» افزود: این موضوع با استفاده از توانایی‌های کشور امکانپذیر است و مردم ما حاضرند تا صد سال دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر دهند. برنامه نفوذ آمریکا بسیار جدی است و تا کنون 16 هزار سند در این رابطه به دست آورده ایم. در مرحله نخست گسترش تردید نسبت به فرهنگ، اقتصاد و سیاست نظام اسلامی است و در مرحله بعد تضعیف سیاست و فرهنگ ملی و ارزش‌هاست. تزلزل در نظام سیاسی و تخریب و فروپاشی آن از دیگر برنامه های نفوذ آمریکایی ها در ایران است. آمریکایی ها می خواهند ارزش ها و فرهنگ آمریکایی ها را به وسیله هنر، آموزش و گفتار به جوانان تلقین کنند. آنها می خواهند همانطور که جوانان ایران از ارزش ها و الگوهای بومی فاصله می گیرند به ارزش ها و الگوهای آمریکایی رو آورند. اگر ملت نسبت به این توطئه توجیه شود دیگر نیاز نیست با برخی برخورد شود. آمریکایی ها جنگ پنهانی علیه ما آغاز کرده اند.

رضایی افزود: آمریکا، عربستان، رژیم صهیونیستی و ترکیه تحمل نمی‌کنند حلب و موصل از دست داعش آزاد شود و نگران هستیم اگر داعش در منطقه دفن شود آمریکایی ها حوادث دیگری را ایجاد کنند. تلاش می‌شود با دیپلماسی میان عراق و ترکیه و در آینده میان سوریه و همسایگانش گفتمان و مصالحه انجام شود.

وی با بیان این‌که «به نقطه حساسی در سوریه و عراق رسیده ایم» افزود: کار داعش تمام شده است مگر اینکه آمریکایی ها بخواهند در این ماه های آخر به کار غیرعقلایی دست بزنند.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین