کد خبر: ۴۰۶۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
آنگ سان سوچی:

ما هنوز به صلح دست نیافته‌ایم

در حالی که فعالان حقوق بشر از وضعیت انسانی در استان راخین ابراز نگرانی می‌کنند، رهبر دوفاکتوی میانمار اعلام کرد: میانمار برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند برقراری صلح است.
آفتاب‌‌نیوز :
آنگ سان سوچی، در سفر پنج روزه خود به ژاپن اعلام کرد: ما هنوز به صلح دست نیافته‌ایم، هنوز درگیری‌هایی میان گروه‌های مختلف قومی درکشورمان در حال رخ دادن است.

وی در این باره جزئیات بیشتری بیان نکرد.

سوچی در اظهاراتش به طور مستقیم و با صراحت به درخواست‌های فعالان حقوق بشری درباره انجام تحقیقات از سوی دولت میانمار در مورد سوءاستفاده‌های انجام شده توسط ارتش این کشور در استان مسلمان نشین راخین پاسخ نداد و تنها از نیروهای نظامی خواست که با خویشتن داری وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: می‌خواهیم تمام گروه‌های قومی احساس کنند که از فرصت یکسانی برای پیشرفت و توسعه برخوردار هستند. هدف ما ایجاد یک جامعه متحد و هماهنگ در میانمار است.

چندی قبل گروهی از نمایندگان پارلمانی کشورهای عضو آسه آن خواستار تحقیقات دولت میانمار درباره گزارش‌ها از نقض حقوق بشر در استان راخین شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از سه هفته است که دسترسی امدادگران و ناظران به این منطقه قطع شده است. ساکنین و فعالان حقوق بشر گفته‌اند که نیروهای دولت مرتکب بدرفتاری‌هایی چون اعدام‌های شتاب‌زده، تجاوز و سوزاندن خانه‌ها شده‌اند؛ اتهاماتی که دولت آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار آنها را رد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین