کد خبر: ۴۰۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۷
بر اساس اعلام وزارت بازرگاني

ثبت سفارش واردات كالا از دانمارك متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگاني، در راستاي اجراي منويات رياست جمهوري اسلامي ايران مبني بر تشكيل شوراي لغو يا بازنگري در قراردادهاي اقتصادي با كشور آغاز كننده اقدام نفرت انگيز توهين به ساحت مقدس پيامبر(ص) و همچنين حاميان و ادامه دهندگان آن و آغاز به كار شوراي ياد شده در قالب گروههاي كارشناسي مختلف،‌ مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني از لغو ثبت سفارش واردات هرگونه كالا از دانمارك از 18 بهمن 84 داد. 

رئيس شوراي لغو يا بازنگري در قراردادهاي اقتصادي توضيح داد: ورود كالاهاي دانماركي كه قبلا ثبت سفارش شده و مراحل قانوني آن طي شده است، ‌از طريق گمرك كماكان ادامه دارد.
در اين گزارش به كليه وزارتخانه‌ها و سازمانهاي دولتي و خصوصي سه ماه فرصت داده مي‌شود تا در مورد جايگزيني كالاهاي سرمايه‌اي، دارو و اقلام مشابه از ديگر كشورها اقدام لازم به عمل آورند. 

در اين گزارش مي خوانيم: كليه مذاكرات تجاري و اقتصادي كه با كشور دانمارك در جريان و يا در شرف انجام است، از امروز 84/11/18 متوقف شده و تا اطلاع ثانوي به تعليق در مي‌آيد و در خصوص قراردادهاي منعقد شده كار گروه در حال بررسي و مطالعه جهت تجديدنظر و ارائه راه‌حل‌هاي حقوقي و قانوني براي آنها مي‌باشد.
وزارت بازرگاني در اين اطلاعيه افزود: اعزام كارشناس و هيئت تجاري به كشور دانمارك و پذيرش هيئت‌هاي كشور مذكور تا اطلاع ثانوي ممنوع مي‌باشد. 

كليه حقوق و عوارض متعلقه به كشتيهاي دانماركي از تاريخ 84/11/18 بر مبناي تعرفه‌هاي افزايشي و نه ترجيحي محاسبه مي‌گردد. 

در اين گزارش آمده است: كميته تخصصي در حال بررسي تعيين زمان آغاز ممنوعيت ورود كليه كشتي هاي دانماركي و يا با پرچم دانمارك به بنادر كشور است. 

شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل جهت پوشش حمل و نقل دريايي كشور را دارد. 

در ادامه آمده است: انجام صادرات به كشور دانمارك بلامانع مي‌باشد. 

كميته تخصصي در حال بررسي و مطالعه چگونگي برخورد با حاميان و ادامه دهندگان اين بي‌حرمتي‌هاي نفرت انگيز مي‌باشد.
اعمال محدوديتهاي ديگر و يا حذف آن منوط به چگونگي واكنش طرف مقابل و حاميان و ادامه دهندگان اين اقدام و عذرخواهي از ملل مسلمان مي‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین