کد خبر: ۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۴

کلیسای کاتولیک ها نسبت به اهانت به مسلمانان واکنش نشان دهد

آفتاب‌‌نیوز : در اين پيام آمده است: از حضرتعالي درخواست دارم نسبت به واكنش مناسبت كليساي كاتوليك در قبال اين گونه تحركات اهريمني كه متاسفانه در حوزه حاكميت مطلق انديشه ديني كليساي اروپايي رخ مي‌دهد، رهنمودهاي مقتضي به دستگاه كليسا ارائه فرماييد.
در پيام رييس شوراي سياستگذاري گفتگوي اديان جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سوابق اهانت در رسانه‌ها به عيسي مسيح(ع) آمده است كه سكوت تاريخي، به ائمه كفر و الحاد در قبال اعمال و رفتار وقيحانه و نفرت‌انگيزشان آموخته كه حتي با جريحه‌دار كردن وجدان‌هاي ديني رهبران و پيروان ديني هيچگونه خطري را متوجه آنان نمي‌سازد.
محمدي‌عراقي پيشنهاد داده است: بديهي است گفتگو، هم انديشي و همكاري در اين گونه اقدامات - كه هر چند يك بار متوجه ارزش‌ها، مقدسات و شخصيت‌هاي ديني طرفين مي‌گردد - فرصت‌هاي مناسب بيشتري را براي همكاري‌هاي آتي اسلامي مسيحي فراهم مي‌كند.
اين پيام يادآور شده است: امروز اعتقادات، تعاليم، آموزه‌ها و چهره‌هاي مقدس اسلامي چون چهره پيامبر گرامي اسلام كه نقطه ثقل قلوب تمامي مسلمانان مي‌باشد را به قلم‌هاي ننگين خود لوث مي‌كنند و به فراست دريافته‌ايد كه اين اهانت‌ها نه تنها عيسي(ع) و محمد (ص) را هدف قرار داده كه ميراث خداوندي اساس و شالوده‌ي اديان و پيروان آنان را به هدف گرفته است.
بر اساس اين گزارش، تعامل مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان تنها نهاد تعامل ديني جمهوري اسلامي، با اديان ديگر در دوره جمهوري اسلامي ايران و حيات پاپ ژان پل دوم شكل گرفت و در اين راستا بود كه محمود محمدي عراقي دو سال پيش با پاپ فقيد ديدار كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین