کد خبر: ۴۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۲

نهاد نمایندگی ولی فقه در دانشگاهها بر حق برخورداری از انرژی هسته ای تاکید کرد

آفتاب‌‌نیوز : در اين بيانيه آمده است: « سرانجام پس از كارشكني‌ها، بهانه‌آفريني‌ها و كش و قوس‌هاي دروغين فراوان، شوراي حكام بين‌آلمللي انرژي اتمي "قطعنامه گزارش فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران به شوراي امنيت" را كه به سردرگمي سه كشور اروپايي ـ كه خود سابقه فراوان جنگ آفريني و استعمارگري دارند و سران جنايتكار آمريكا در نوع استفاده از بمب هسته‌يي در جنگ جهاني و ستم به ملت ژاپن ـ تهيه شده بود را تصويب كرد.
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها ضمن محكوم كردن اين قطعنامه غيرحقوقي و غيرقانوني نكاتي را جهت روشنگري و هشدار به سركردگان استكبار جهاني و صهيونيزم بين‌الملل بيان مي‌كند:
1 ـ ملت ايران استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌يي و ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي دانشمندان ايراني را همچنان حق خود دانسته و صيانت استفاده از اين دانش بومي را حق طبيعي خود مي‌داند و اتخاذ چنين مواضع خصمانه‌اي آحاد مردم ايران را در راهي كه پيش گرفته‌اند، مصمم‌تر خواهد كرد.
2 ـ وظيفه‌ي فرهيختگان دانشگاهي اين است كه با تبيين و روشنگري، افكار عمومي كشورمان را بيش از پيش نسبت نسبت به اهميت و ارزش انرژي صلح‌آميز هسته‌يي و توطئه و اهداف غرب از اين كارشكني‌ها آگاه كنند و اقشار مختلف جامعه را به سوي وحدت عملي و نظري بيشتر سوق دهند.
3 ـ با توجه به جبهه‌گيري غرب عليه ملت و مقدسات اسلام اتحاد و ايجاد جبهه متحد اسلامي جهت خنثي كردن توطئه‌هاي غرب ضرورتي اجتناب‌ناپذير است. از اين رو اقدام عملي كشورهاي اسلامي از طريق سازمان كنفرانس اسلامي و پايبندي به مفاد بيانيه اجلاس سران مكه اقدامي ضروري است. اقدام كشورهاي اسلامي يمن و مصر در راي موافق به قطعنامه غيرحقوقي آژانس امري است كه از ذهن امت اسلام فراموش نخواهد شد و به شكاف عميق‌تر دولت و ملتشان منجر خواهد شد.

4 ـ راي ممتنع كشورهايي كه خود سابقه استعمار شدن، بي‌عدالتي و به زنجير كشيده شدن استعدادهاي مادي و معنوي كشورهايشان را توسط قدرت‌هاي بزرگ داشته‌اند، در واقع حكم بازنده شدن آن‌ها در آزمون بزرگ عدالت طلبي بود كه با فطرت پاك ملت‌هاي آزاده و حق جو در تضاد است.
5 ـ ملت مسلمان ايران با تاسي از آرمان‌ها و اهداف قيام عاشوراي حسيني استراتژي " هيهات من الذله" را سرلوحه نوع رابطه خويش با قدرت‌هاي استكباري قرار مي‌دهد و در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در پيروي از فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي و پايمردي در مواضع قاطع خود استوار خواهند ايستاد و با حضور پرشكوه خود در راهپيمايي 22 بهمن بر وفاداري خود بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي همچون گذشته صحه خواهند گذاشت.
6 ـ اقدام موهن نشريات غربي به ويژه كشورهاي دانمارك و نروژ به ساحت مقدس پيامر اسلام(ص) كه موجي از نفرت و انزجار اقشار مختلف مردم مسلمان ايران و گروه‌ها و طيف‌هاي مختلف كشورهاي اسلامي را در پي داشته است بيشتر از گذشته ما را به اين نكته مي‌رساند كه غرب از هيچ كوششي جهت مقابله بامكتب اسلام كه در حال حاضر گرايش شديدي از سوي مردم دنياي غرب به اين آيين آسماني است، فروگذار نمي‌كند.
اين اقدام هر چند كه واكنش‌هايي را در برخي از كشورهاي مسلمان در پي داشته است اما ايران به عنوان ام القراي جهان اسلام بايد جهت هماهنگي با تمامي كشورهاي مسلمان اقدامات همه جانبه‌اي را انجام دهد كه ما ديگر شاهد اين گونه حركات از سوي سران كشورهاي غربي نباشيم.
ترديدي نيست كه موج جديد اسلام خواهي در غرب چيزي نيست كه با برانگيختن تنفر امت اسلامي و عربي در سطح منطقه و جهان متوقف شود و اين همان باور غلطي است كه مطمئنا و به يقين غرب را در گرداب خود ساخته فرو مي‌برد.
7 ـ در پايان آنچه كه بايد به آن توجه شايسته شود آن است كه چگونه براي يك واقعه خود ساخته و سراپا دروغ هولوكاست و اينكه اگر يك نفر نسبت به آن حتي تشكيك روا دارد در هر پست و مقام و منزلتي با جرايم سخت و سنگين حقوقي و زندان و شكنجه و ساير اقدامات نژادپرستانه قرار مي‌گيرد، حال آنكه اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) براي اين افراد و كشورها هيچ‌گونه پيامدي نداشته و از اين‌گونه اقدامات تحريك‌آميز ترس و واهمه‌اي به خود راه نمي‌دهند و اين نيازمند وحدت امت اسلام و جهان اسلام است كه تا اقدامات ديگري از سويي دولت‌هاي بي‌كفايت غربي صورت نگرفته است، اقدام قاطع و لازم را به عمل آورند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین