کد خبر: ۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۱:۵۳

بوش واکنش نشان داد

آفتاب‌‌نیوز :

اينترنتي بلومبرگ اعلام کرد، جورج بوش در ديدار با ملك عبدالله دوم پادشاه اردن در آمريكا گفت: من از همه‌ي حكومت‌هاي مسلمان مي‌خواهم به خاطر احترام و حمايت از دارايي و زندگي ديپلمات‌هاي بي‌گناهي كه در راستاي منافع كشورهاي متبوع خود در آن سوي درياها مشغول خدمت هستند جلوي خشونت‌ها را بگيرند. 

ملك عبدالله دوم نيز در اين گفت‌وگو با انتقاد از انتشار تصاوير موهن از پيامبر اسلام خواستار اعتراضات صلح‌آميز و بدون خشونت مسلمانان شد. 

وي افزود: با نهايت احترامي كه براي آزادي مطبوعات قائليم اما معتقديم كه هرگونه اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام (صلوات‌الله‌عليه) و يا جريحه‌دار كردن احساسات مسلمانان بايد محكوم شود. 

وي ادامه داد: من اميدوارم از حوادث و رويدادهاي اخير درس‌هاي لازم گرفته شده باشد. 

پادشاه اردن افزود: اسلام به مانند مسيحيت و يهوديت دين صلح است و مسلماناني كه اعتراض مي‌كنند بايد اعتراضاتشان توام با تفكر و منطق و صلح‌آميز باشد.
خبرگزاري آسوشيتد پرس نيز گزارش كرده است كه در عين تلاش زمامداران غربي براي آرام كردن خشم مسلمانان، اعتراضات مردم افغانستان به انتشار تصاوير موهن در روز گذشته (چهارشنبه) چهار كشته بر جاي گذاشت. 

تاكنون در كشورهاي اسلامي 13 نفر در پي اعتراض به انتشار اين تصاوير جان خود را از دست داده‌اند. بيشترين تعداد كشته شدگان مربوط به افغانستان با 11 كشته بوده است. در سومالي و لبنان نيز دو نفر كشته شده‌اند. 

كاندوليزا رايس وزير امور خارجه‌ي آمريكا نيز ايران و سوريه را متهم به تشويق بروز خشونت‌هاي بيشتر در جهان اسلام كرده است. 

وي ادعا كرد كه ايران و سوريه به تهييج احساسات مسلمانان مي‌پردازند و از اين مساله در راستاي اهداف خود بهره‌برداري مي‌كنند. 

در فرانسه نيز ژاك شيراك، رييس‌جمهور اين كشور از رسانه‌ها خواست كه از اهانت به اعتقادات مذهبي خودداري كنند. 

در عراق، عبدالعزيز حكيم، رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي در عراق از حمله مسلمانان خشمگين به سفارت‌خانه‌هاي خارجي انتقاد كرد و گفت: ما براي اعتراض‌هاي اسلامي صلح‌آميز ارزش و احترام قائليم اما با حمله به سفارت‌خانه‌ها و ادارات خارجي در كشورهاي اسلامي برخلاف اين ايده و عقيده عمل مي‌كنيم.

در كرانه باختري رود اردن نيز 300 فلسطيني معترض به يك هيات از ناظران بين‌المللي مستقر در شهر الخليل حمله كردند؛ اما با تلاش پليس هيچ آسيبي به اين هيات 16 نفره وارد نيامد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین