کد خبر: ۴۰۷۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶

حمله پلیس به 90 مدرسه دینی کراچی در ادامه روند بازداشت ها در این شهر

در ادامه موج ناآرامی ها و دستگیری های روزهای اخیر در شهر کراچی پاکستان، نیروهای پلیس روز دوشنبه به بیش از 90 مدرسه دینی در این شهر حمله و تعدادی را دستگیر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، مدارسی که امروز از سوی پلیس در کراچی مورد حمله قرار گرفت، تعدادی مربوط به جامعه اهل تسنن و برخی هم متعلق به شیعیان بوده است و تعدادی هم در جریان حمله به این مدارس، دستگیر شده اند.

در روزهای اخیر نیروهای پلیس و امنیتی در شهر کراچی، موج تازه از دستگیری ها از جمله علیه برخی شیعیان و همچنین اعضا و رهبران برخی گروه های افراطی را آغاز کرده اند. دستگاه های پلیس و امنیتی پاکستان افراد بازداشت در روزهای اخیر را به دست داشتن در ترورهای هدفمند در کراچی متهم می دانند. 

امروز (دوشنبه) برای دومین روز متوالی مناطقی از شهر کراچی صحنه تظاهرات شیعیان در اعتراض به بازداشت تعدادی از شخصیت های برجسته شیعه این شهر بود و این تظاهرات به صحنه درگیری با نیروهای پلیس نیز منجر شد. نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان شیعه، از گاز اشک آور گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

در روزهای اخیر شهر کراچی صحنه ترورهای هدفمند از جمله علیه شیعیان بوده است.
نیروهای پلیس کراچی در روزهای اخیر، علاوه بر بازداشت برخی رهبران و شخصیت های شیعه شهر کراچی از جمله 'سید فیصل رضا عابدی' سناتور سابق حزب مردم پاکستان، علامه 'میرزا حسین یوسف' از رهبران برجسته شیعه و سخنران و امام جماعت مسجد 'نور ایمان' کراچی و علامه 'سید احمد اقبال رضوی' معاون دبیرکل حزب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، برخی از رهبران گروه های افراطی نظیر گروه غیرقانونی اهل سنت و الجماعت را نیز دستگیر کرده اند.

اگرچه دستیگری تعدادی از اعضا و رهبران گروه غیرقانونی اهل سنت و الجماعت که در سال 2012 رسما از سوی پاکستان به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شد، اقدامی منطقی و قابل ستایش از سوی نیروهای پلیس و امنیتی کراچی است اما انجام اقدام مشابه از سوی پلیس علیه گروه های شیعه در کراچی، موجب اعتراض شیعیان واقع شده است چرا که چنین اقدامی، به منزله مقایسه گروه های شیعه با گروه های غیرقانونی در این کشور است.

بازداشت شخصیت های شیعی در پاکستان در شرایطی تشدید شده است که به دنبال تحصن و اعتصاب غذای طولانی علامه راجا ناصر عباس رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان که در تابستان امسال برگزار شد و در طول ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافت، دولت پاکستان قول داد به خواسته های شیعیان از جمله تامین امنین آنها و کاستن از مشقات شیعیان در پاکستان توجه جدی داشته باشد.

حدود 20 از از جمعیت 200 میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می دهند. طبق آمار ارائه شده از سوی پورتال تروریسم جنوب آسیا، از سال 2002 تا کنون، بیش از دو هزار و 500 نفر از شیعیان پاکستان قربانی حملات تروریستی مختلف در این کشور شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
اگه همه مدارس دينى پاكستان رو جمع كنن شايد روزى روى ارامش رو ببينند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین