کد خبر: ۴۰۷۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

حاشیه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ساعات اولیه رای گیری

انتخابات سراسری 2016 آمریکا همزمان با برگزاری در روز هشتم نوامبر در 50 ایالت این کشور ، با حاشیه های متنوعی رو به رو شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، انتخابات در حال برگزاری ریاست جمهوری آمریکا یکی از انتخابات سراسری، چندگانه و همزمان این کشور است که در آن علاوه بر تعیین رئیس جمهوری آتی، هر 435 عضو مجلس نمایندگان نیز مشخص می شوند. در همین انتخابات، تکلیف فرمانداران 12 ایالت، 34 کرسی از 100 کرسی سنا، 17 شهردار شهرهای بزرگ این کشور مشخص می شود و ساکنان 43 ایالت آمریکا نمایندگان و سناتورهای مجالس ایالتی را انتخاب می کنند.

به گزارش ایرنا، رسانه های ناظر بر این انتخابات هریک بخشی از این رخداد سیاسی را مورد توجه قرار دادند که برخی از مهمترین ها شامل موارد ذیل است:

**کلینتون پیش از ترامپ رای داد

«هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در نخستین ساعات رای گیری به همراه همسرش بیل کلینتون، در منطقه وستچستر نیویورک رای خود را به صندوق انداخت.

***ترامپ: ما پیروز می شویم

تارنمای خبری «هیل» (ارگان کنگره آمریکا) نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ همزمان با آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیش بینی کرد که پیروز انتخابات می شود.

***برگه های انتخاباتی چند صفحه ای

تارنمای روزنامه فرانسوی لوفیگارو با تشریح وضعیت برگه های رای انتخابات آمریکا اعلام کرد که این برگه ها در برخی ایالت ها افزون بر چند صفحه و به چند زبان است.

به گزارش این روزنامه فرانسوی، طولانی یا کوتاه بودن برگه های رای بسته به ایالت و انتخابات در حال برگزاری، متفاوت است.

برای مثال در ایالت سان فرانسیسکو برگه های رای به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و به طور متوسط افزون بر پنج است.

***داغ شدن هشتگ اعتراضی «من رای می دهم برای اینکه»

این روزنامه فرانسوی با بیان اینکه هشتگ «من رای می دهم برای اینکه» (IamVotingBecause #) در شبکه اجتماعی توئیتر مورد توجه کاربران قرار گرفته، به بررسی برخی توئیت ها پرداخته است.
در این هشتگ می توان توئیت هایی همچون «بزرگترین اعتراضی که امروز می توانید انجام دهید، رای دادن است...»، «من رای می دهم برای اینکه به دموکراسی، آزادی و ... معتقدم»، «من رای می دهم چرا که حاضر نیستم به کودکانم بگویم که دست روی دست گذاشتم تا یک آدم عوام فریب بیاید و رفاه ملی را تهدید کند» و «من رای می دهم برای اینکه هیلاری کلینتون فقیر هنوز در پنسیلوانیا برای تبلیغات هزینه می کند. ما چند هفته پیش به این نتیجه رسیدیم که هیلاری کلینتون متقلب تر از آن است که رئیس جمهوری آمریکا شود» مشاهده کرد.

***خیابان های برای رای گیری ترامپ بسته شد
خبرگزاری سی.ان.ان نیز گزارش داد که خیابان منتهی به محل رای گیری در محله منهتن شهر نیویورک، برای رای دادن ترامپ جمهوری خواه بسته شده است.

***ترامپ رای خود را به صندوق انداخت

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در تدابیر شدید امنیتی و با حضور خیل خبرگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه های مختلف جهان، رای خود را به صندوق انداخت.

ترامپ در لحظه حضور در محل رای گیری با واکنش های متفاوت رای دهندگان مواجه شد.

***معاون اوباما: شب بسیار طولانی یا بسیار کوتاهی خواهیم داشت

«جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی آمریکا با حضور در یکی از شعب رای گیری در ایالت دلاوِر در انتخابات سراسری 2016 آمریکا شرکت کرد و پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت، گفت: امروز روز زیبایی برای رای دادن است و ممکن است شبی بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشد.

***معاون کلینتون در رای گیری شرکت کرد

«تیم کین» معاون «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، نیز ساعتی پیش از کلینتون رای خود را در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا به صندوق انداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین