کد خبر: ۴۰۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه:

روحانی نامزد مشترک اعتدالیون، اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل در انتخابات 96است

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر این که در انتخابات 96کار سه جریان اعتدالیون، اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل آسان نیست، گفت: این سه جریان افق مشترک و گزینه مشترکی به نام روحانی دارند و بدون هیچ پیش شرطی از این نامزد حمایت می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : غلامعلی دهقان پس از بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی با بیان این که حزب اعتدال و توسعه از آقای روحانی حمایت کامل می کند، افزود: اصلاح طلبان هم بارها از رییس دولت تدبیر و امید حمایت کرده اند .
وی تصریح کرد: اما نباید فراموش کرد که بالاخره جریان مقابل هم پایگاه اجتماعی قوی دارد و آنها هم دارای رای ثابتی هستند .

وی ادامه داد: به نظر می رسد اگر مجموعه اصولگرایان به جز طیف علی لاریجانی به یک گزینه واحد برسند، می توانند یک رقابت شرافتمندانه با آقای روحانی داشته باشند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در مورد تعامل دولت و مجلس نیز گفت: رای بالای مجلس دهم به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان نشان از آن دارد که بیش از گذشته گفتمان اعتدال نهادینه شده است. دهقان ادامه داد: یعنی اگر در خرداد 92 بخش قابل توجهی از توده های مردم به این گفتمان اقبال کردند اما دیدیم که در دو سال و نیمی که مجلس نهم بود کم لطفی هایی به این گفتمان و مصادیق آن شد.
وی خاطرنشان کرد: اما نمایندگان مجلس دهم برآیند انتخابات هفتم اسفند بودند و در عمل نشان دادند که گفتمان غالب جامعه را درک کرده و به عمق آن رسیده اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: کشور بیش از گذشته به نهادینه شدن گفتمان نیاز دارد. چون دوام گفتمان اعتدال پذیرش واقعیت های سیاسی کشور است.
دهقان خاطرنشان کرد: اگر توازنی بین آرمان های انقلاب اسلامی و واقعیت ها برقرار شود، می توانیم امیدوار باشیم که انقلاب اسلامی و نظام آن همچنان پویا و به حرکت تکاملی خود ادامه خواهد داد.
وی افزود: پیام هفتم اسفند و انتخابات 94 نفی تندروی در عرصه سیاسی کشور بود که این هم در رای مردم و هم مجلس به وزرای پیشنهادی خود نشان داد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: امیدواریم دولت روحانی با درک درست از ویژگی های سیاسی کشور قدر این نعمت را که مردم به این گفتمان اقبال کردن را بدانند و مجلسیان هم قدر این اعتماد را که مردم به آنها کردند، بدانند و همه تلاش کنند مسیر رشد، توسعه و پیشرفت کشور هموارتر از گذشته شود .

وی تاکید کرد: رای اعتماد مجلس دهم به سه وزیر پیشنهادی را به فال نیک می گیریم و فکر می کنیم که نوبت وزرا و دولت است که جواب اعتماد مردم و مجلس را بدهند.
دهقان درباره هجمه ها و بی مهرها با نزدیک شدن دولت به انتخابات گفت: اصل رقابت، اصل پذیرفته شده و منطقی است. در رقابت است که اصولا مشارکت شکل می گیرد و ما این را نباید فراموش کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: اما رقابت ها نباید به سیاه نمایی منتهی شود. رقابت هم برای خود اصولی دارد. نباید کاری کنیم که اعتماد مردم از کلیت نظام آسیب ببیند.
دهقان اظهارامیدواری کرد: جریان های سیاسی داخلی چارچوب ها را در ذهن داشته باشند تا مشارکت حداکثری و رقابت سالم تحقق یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین