کد خبر: ۴۰۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۳

سروش:کاریکاتوریست ها عذر خواهی کنند

آفتاب‌‌نیوز : اين استاد دانشگاه زير عنوان "چه به آتش آزادي، چه به آتش غيرت"، نوشت: حق آزادي بيان گويا امروزه تكليفي شده است تا با نام محمد (ص) گستاخي و دليري كنند.
وي افزود: از اين خصمانه تر چنگ در خون آزادي نمي‌توان برد. مسلمانان از اين كار رايحه توطئه و تخريب مي‌شنوند و در آن رسم تطاول مي‌بينند.
"ناشران نافرهيخته آن نقوش نازيبا (در رسانه‌هاي دانمارك، نروژ، سوئد، اسپانيا و...) بايد اينك شرمنده و پوزش خواه دل‌هاي بريان و چشم‌هاي گريان و جان‌هاي بي‌تاب و روح‌هاي مجروحي باشند كه از نهيب آسيب آن بي حرمتي بر خود پيچيده‌اند و لرزيده اند."
وي افزود: امروزه به تقريب، ربع ساكنان ربع مسكون مسلمانانند كه نام ناميراي محمد (ص) را هر روز در ماذنه‌ها به بلندي بانگ مي‌كنند و در نمازها با درود و ستايش بر زبان مي‌آورند. اين نام، ناموس مسلماني است. سرمايه و ثروت قدسي امت احمدي است. پرچم خجسته غرور و شعور و آرمان و انديشه و آبروي عالم اسلامي است. نماينده و نماد همه ارواح مكرم و پاكان دو عالم است. "نام احمد نام جمله انبياست".
سروش ادامه داد: خوارداشت اين نام، خوارداشت تمدن كلاني است كه بر صورت صاحب آن نام ساخته شده است، خوار داشت هزاران هزار جان شيفته‌اي است كه از او هويت مي‌گيرند و معنويت مي‌آموزند، خوار داشت صدها عالم و عارفي است كه از سفره او قوت و قوت گرفته‌اند و مي‌گيرند. خوارداشت غرور و شعور و عشق و ايمان پاره بزرگي از بشريت است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین