کد خبر: ۴۰۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد سلطانی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران از سال 82 با همکاری کمیته نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود نداردبین‌المللی صلیب سرخ، برنامه مشترکی با هدف آگاه‌سازی و آموزش مردم مناطق مرزی با خطرات ناشی از مین آغاز کرده است.

وی افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در راستای کاهش آلام و آسیب‌های ناشی از انفجار مین در مناطق مرزی کردستان اقدام به آموزش و تربیت مربی کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور عنوان کرد: هم اکنون 100 مربی در استان‌های مرزی کشور آموزش‌های لازم در زمینه مقابله با خطرات مین را فراگرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، وی هماهنگی و همکاری مدیران بحران هلال احمر را ضروری دانست و عنوان کرد: هماهنگی مدیران به پیشبرد و اهداف سازمان در راستای اهداف بشر دوستانه کمک خواهد کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه استان‌های مرزی کشور آلوده به مین و مهمات جنگی هستند، بیان کرد: آگاه‌سازی مردم در زمینه خطرات و آسیب‌های ناشی از مین در مناطق جنگی ضروری است.

وی هدف از برگزاری دوره تربیت مدرس و آموزش مربیان در مرزهای غربی کشور را توانمندسازی و ارتقای آگاهی‌های مردم این مناطق عنوان کرد و گفت: در این دوره آموزشی مربیان آموزش دیده پس از پایان دوره آموزشی در مناطق مرزی به آگاه سازی و آموزش ساکنان مناطق آلوده به مین می‌پردازند.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات هلال احمر، آموزش همگانی در زمینه حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، حریق و ارائه خدمات امداد و نجات مصدومین حوادث را از وظایف سازمان هلال احمر عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور تعدادی شرکت‌کننده از استان خراسان رضوی در این دوره آموزشی، بیان کرد: این افراد درگیر آموزش، مهاجران افغانی هستند که قصد بازگشت به وطنشان را دارند تا بتوانند در نزاعات داخلی و جنگ‌های داخلی افغانستان از آسیب در امان باشند.

سلطانی با بیان اینکه نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: سازمان‌های دولتی و غیردولتی در ارتباط با کاهش اثرات مخرب مین‌های باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر یادآور شد: این سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله هلال احمر، بهزیستی و غیره هر کدام به اندازه توان و ظرفیت خود در این زمینه فعالیت می‌کنند که یکی از کارهای ما هماهنگ کردن این سازمان‌ها است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین