کد خبر: ۴۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۷

احمدخاتمی:مسئوولان در مساله هسته ای اجماع دارند

آفتاب‌‌نیوز : سيداحمد خاتمي با بيان اينكه در عرصه‌ جهاني با دنياي تناقضات مواجه هستيم، دراين‌باره اظهار داشت: از طرفي دم از حقوق بشر و آزادي بيان مي‌زنند، از طرفي ديگر با كمال وقاحت به بيش از يك ميليارد مسلمان اهانت مي‌كنند. از طرفي اين جنايت بزرگ را به بهانه‌ آزادي بيان توجيه مي‌كنند و نخست‌وزير احمق دانمارك مي‌گويد ما در راه آزادي هرچه هزينه‌ اقتصادي بدهيم اشكالي ندارد. از طرفي ديگر همين كشور‌هايي كه مدعي آزادي بيان هستند اجازه نمي‌دهند كه در كشورشان كوچك‌ترين صحبتي در مورد افسانه‌ي هولوكاست و يهودي‌ستيزي شود.
وي درباره دلائل چنين تناقضاتي نيز گفت: در حال حاضر آمريكا و كشورهاي اروپايي از هر چيزي كه در دنياي امروز و در ذهن بشر داراي وجهه خوبي است، استفاده ابزاري مي‌كند؛ مانند استفاده‌ ابزاري آن‌ها از حقوق بشر، آزادي بيان، آژانس بين‌المللي، خلع سلاح. اين‌ها همگي استفاده‌ ابزاري است. آن‌ها مي‌خواهند سلطه خود را از طريق اين واژه‌ها بر جهان تحميل كنند.
وي گفت: در حال حاضر احساس مي‌شود كه آمريكا در سردرگمي عجيبي قرار دارد و آن‌چه كه امروز اتفاق مي‌افتد چيزي عادي نيست، آمريكا در حال حاضر جزء منفور‌ترين كشورها در عرصه‌ جهاني است و در كشور‌هايي كه دوست آمريكا محسوب مي‌شوند مردمانشان اقدام به راهپيمايي‌هاي ضد آمريكايي‌مي‌كنند و پرچم آمريكا را آتش مي‌زنند و شعار مرگ بر بوش سر مي‌دهند. آمريكا در عراق و ديگر كشور ها براي بسط سلطه‌ خود خرج‌هاي زيادي كرد ولي نتيجه‌ي عكس گرفت، مردم عراق وارد صحنه شدند و به اسلام راي دادند. از طرفي ديگر در اراضي فلسطين اشغالي نيز حماس به پيروزي رسيد و اين كاري‌ترين ضربه براي از بين رفتن حيثيت آمريكا بود. آن‌ها با توجه به اين تحولات به دنبال عقده‌گشايي هستند و به همين دلیل به پيامبر اكرم(ص) توهين مي‌كنند. رييس كشور كه خود را حامي دموكراسي مي‌داند با كمال وقاحت از اهانت كنندگان طرفداري مي‌كند و اين اوج خباثت و دروغگويي است.
خاتمي گفت: الحق امت اسلام نيز در اين ماجرا در تمام دنيا به صورت يكپارچه وارد صحنه شدند و اين خشم مقدس است.
وي خطاب به نمازگزاران كه شعار مرگ بر دانمارك سر دادند، گفت: نبايد بگوييم مرگ بر دانمارك. دانمارك عددي نيست. بايد گفت مرگ بر آمريكا،
خطيب نماز جمعه تهران گفت: آن‌ها به دنبال عقده‌گشايي هستند ولي جهان اسلام نيز با هوشياري و درايت به صحنه آمد. من از تمام غيرت‌مردان ديني يك تقاضا دارم؛ البته با كسي در اين بابت مشورت نكرده‌ام، ولي تقاضا مي‌كنم كه به سفارتخانه‌ها حمله نكنيد، به تظاهرات و راهپيمايي‌هاي خود ادامه دهيم، اين‌ها مقدس است، ولي من احساس مي‌كنم كه اين‌ها بدشان نمي‌آيد كه به سفارتخانه‌هايشان حمله شود. طبق گزارشات اين‌ها در زيرزمين‌هاي سفارتخانه‌هاي خود گالن بنزين انبار كرده‌اند، آن‌ها مي‌خواهند سفارتخانه‌ها به آتش كشيده شود و بعد فرياد مظلوميت سر دهند. ولي باز تاكيد مي‌كنم كه شما بايد به راهپيمايي‌ها و خشم خود ادامه دهيد تا آن‌ها به معناي واقعي از كار خود اظهار پشيماني كنند.
وي در ادامه به مخالفان حق ايران در دسترسي به انرژي هسته‌يي صلح آميز اشاره كرد و گفت: قصه انرژي هسته‌ ای بهانه‌اي بيش نيست. آن‌ها با اسلام ما مشكل دارند. لذا ايستادن در اين عرصه اقتضاي دين‌مداري است. بعضي از افراد كه اعتقادي به خدا ندارند مي‌گويند ما انرژي هسته‌يي براي چه مي‌خواهيم، بايد دست خود را بالا بگيريم و تسليم شويم. در صورتي كه ملت ما 27 سال پيش دست رد بر سينه‌ي اين افراد زد و شعار استقلال را سر داد. در حال حاضر راه مقاومت و ايستادگي راه موفقيت است و تاكنون نيز جواب داده است.
وي گفت: در مساله انرژي هسته‌اي ملت و دولت ما همگي يك فرياد حق مي‌زنند و مسوولان در اين زمينه داراي اجماع هستند. ما در ارتباط با اين مساله نبايد ذره‌اي از حق خود كوتاه بياييم.
خاتمي در ادامه به بيانيه‌ رييس‌جمهور در ارتباط با قطعنامه‌ي شوراي حكام اشاره كرد و گفت: اين بيانيه‌ در شان ملت ايران بود و ملت رشيد ايران به اين بيانيه‌ قاطعانه احتياج داشت. به فضل خداوند ما همگي مي‌گوييم انرژي هسته‌ ای حق مسلم ماست.
وي با تاكيد بر اين كه " ما اهل ستيزه‌جويي و جنگ طلبي نيستيم" ادامه داد: با آنكه پروتكل الحاقي را مجلس تصويب نكرده بود ما آن را اجرا كرديم و به دنبال اعتمادسازي بوديم و خود البرادعي نيز اعتراف كرد كه ايران سلاح هسته‌ ای ندارد. ولي آن‌ها حقيقت خود را روشن كردند و گفتند كه ايران نبايد فناوري هسته‌يي داشته باشد و به قول رييس‌جمهور اگر ما كوتاه بياييم، آن‌ها به ما خواهند گفت؛ كه دانشگاه نيز نداشته باشيم. آن‌ها به دنبال حاكم كردن قانون جنگل هستند. رييس‌جمهور آمريكا به مانند يك چاقو‌كشي است كه چاقو در دست گرفته و هر كس جلو مي‌آيد ضربه مي‌زند. ما پيرو مولايمان حضرت علي(ع) هستيم كه مي‌گويد، جنگ‌طلب نباشيد ولي اگر كسي به شما حمله كرد، ذليل نباشيد، ايستادگي و مقاومت كنيد. ما به فضل خداوند در برابر اين زورگويان مي‌ايستيم.
خاتمي گفت: در نشست شوراي حكام كشورها‌ي بيچاره‌ مرعوب آمريكا نشستند و ما را تهديد كردند كه گزارش پرونده‌ شما را به شوراي امنيت مي‌دهيم. اين احمق‌ها نمي‌فهمند كه ملت ما در 8 سال جنگ تحميلي، چه‌طور از خود دفاع كردند. ما در آن جنگ نيز فقط با صدام طرف نبوديم بلكه با آمريكا، فرانسه و شوروي نيز طرف بوديم و همگي آن‌ها صدام را كمك مي‌كردند، ولي اين ملت بعد از 8 سال توانست از اين جنگ سربلند بيرون بيايد. بدون اينكه كمكي از ديگر كشور‌ها دريافت كرده باشد.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: اين ملت، ملتي عاشورايي است كه مرگ را ترسانده است، حال شما مي‌خواهيد اين ملت را از مرگ بترسانيد، فرياد و شعار اين ملت هيهات منا الذله است.
خاتمي گفت: ما با الهام از آموزه‌هاي قرآن و عترت مي‌توانيم در اين راهي كه قدم گذاشته‌ايم به پيروزي برسيم. محزون و ناراحت نباشيد ما پيروز مي‌شويم. به فضل خدا تا وقتي كه اين ملت سرمايه‌ي عاشورا را دارا ‌باشد، هيچ گاه ذلت به سراغ آن نخواهد آمد.
سيد احمد خاتمي هم‌چنين در خطبه‌ اول نماز جمعه به تاثير عاشورا در انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: ملت ايران(22 بهمن) بار ديگر اثبات خواهند كرد كه همچنان پايبند به ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب هستند.راهپيمايي باشكوه  بدون ترديد ثواب نماز جمعه را داراست، چون يك عمل صالح است.
خاتمي در ادامه از مداحان و هيات‌هاي مذهبي و مردم به خاطر شركت در مراسم عزاداري امام حسين(ع) تشكر كرد و گفت: اين عزاداراي‌ها به عنوان ذخيره‌ي عملي صالح ثبت مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین