کد خبر: ۴۰۷۶۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

اتهام‌زدن به بانک‌ها، ظلم به نظام اقتصادی است

قائم مقام موسسه اعتباری ملل گفت: اقتصاد ما بانک محور شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا مروجی قائم مقام موسسه اعتباری ملل (عسکریه) مدعی شد که منتقدان نظام بانکی به دنبال این هستند که اقتصاد ما راه نیفتد و مشکلات اقتصادی ما بیشتر بشود. اینکه بگویم در کشور ما بانک‌ها به جامعه خدمت نمی‌کنند و اتهامات گوناگون به نظام بانکی بزنیم، یک ظلم بزرگ در حق نظام بانکی و البته نظام اقتصادی کشور است. 

وی با تاکید بر اینکه هر جا سراغ تولید بروید، می‌بینید که بانک هست و گفت: اگر در مجموعه‌های تولیدی کشور دیدید از منابع بانکی استفاده نشده، باید تعجب کنید و کمتر مجموعه‌ای است که تسهیلات بانکی نداشته باشد.


به گزارش ایسنا، وی ابراز عقیده کرد: عده‌ای نمی‌خواهند اقتصاد ما از رکود در بیاید و این افراد به بانک هجمه وارد می‌کنند و برای آن که کارساز باشد، ریشه بانک را می‌زنند.


مروجی در واکنش به اینکه برخی در انتقادات خود می‌گویند بانک‌ها به سمت بنگاه‌داری رفته، وام به صنایع می‌دهند و صنایع را زمین‌گیر می‌کنند و خودشان صنایع را مصادره می‌کنند گفت: یک روز کشورما تورم 40 درصدی را نیز تجربه می‌کرد و معمولا تورم بالای 20 درصد بود. در این شرایط وقتی کسی تسهیلاتی از بانک با سود 24 درصد می‌گرفت، به میزان 20 درصد آن را تورم جبران می‌کرد و لذا بعضی از بانک‌ها از این موضوع استفاده کردند و شرکت‌هایی ایجاد شد.


وی افزود: اتفاقی که در سال‌های گذشته رخ داده، این بوده که تورم باعث شد تا بانک‌ها تمایل داشته باشند که در بازار کار کنند و تسهیلات بدهند. در حال حاضر تورم کاهش پیدا کرده و بانک‌ها از بنگاه‌داری زیان می‌کنند. شرکت‌هایی که از بانک تسهیلات می‌گرفتند و تورم سود آنها را جبران می‌کرد، متضرر می‌شوند زیرا تورم دیگر سود را جبران نمی‌کند. بنابرین هم بانک و هم گیرندگان تسهیلات گرفتار شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل افزود: تمامی کسانی که نسبت به بانک و موسسات اعتباری واکنش نشان می‌دهند اگر به تالار بورس بروند و حداقل بانک‌های بورسی را ببینند، متوجه می‌شوند که وضعیت این‌طور نیست که سهام‌دار بانک سود بالایی ببرد یا برایش سود بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های دیگر وجود داشته باشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ممد خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
حرف های ایشان متناقض با اظهارات مراجع محترم تقلید در خصوص بانکها و نزولخواری است . اگر از 80میلیون ملت ایران در مورد بانک ها سوال کنند بیش از 80درصد مردم مشکلات اقتصادی فقر و آسیب های ناهنجارجامعه ما را نشئت گرفته از بانک ها می دانند .
در واقع اغلب بانک ها بیش از اینکه به کمک اقتصاد کشور بیایند در فکر نزولخواری مدیریت شده خود می باشند ایشان به جای اینگونه اظهار نظر بروند به بانکهای دیگر کشورها نظیر همین ترکیه نظری بیندازند
تعدد بیش از حد بانک در کشور یعنی نابودی اقتصاد فرهنگ و جامعه و اشاعه فقر و فساد و رانت و اختلاس و فاصله طبقاتی است
در یک خیابان شهر 40هزار نفری ما که 400متر بیشتر نیست 10شعبه بانک وجود دارد !!!!
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
بانکها روی شر خر ها و نزولخور های قدیمی را سفید کردند. نزول در نزول اجحاف به وامگیرندگان هر جور که دلشان بخواهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین